38 Content Communications przy spadku wpływów potroiła zysk
Agencja 38 Content Communications w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 4,4 proc. do 18,55 mln zł, natomiast jej zysk netto wzrósł ze 105,5 do 345,1 tys. zł. Firma wypłaci 300 tys. zł dywidendy.
W ub.r. 38 Content Communications zaczęła pracować m.in. dla Kaufland Polska, wydawnictwa Burda Polska, Gorenje, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz firmy Panel. Natomiast już w br. klientami agencji zostały Grupa Lux Med, Nestmedic i łódzkie centrum handlowe Manufaktura.
Koszty operacyjne 38 Content Communications były nieco niższe od przychodów, rok do roku zmalały o 3,8 proc. do 19,13 do 18,4 mln zł. Przesądził o tym spadek kosztów usług obcych z 16,5 do 15,29 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,73 do 2,15 mln zł, a na ubezpieczenie społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 328,8 do 504,1 tys. zł.
Agencja w ub.r. miała 21 pracowników etatowych, ponadto była związana umowami cywilnoprawnymi z grupą współpracowników.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wyższy zysk dzięki umorzeniu części tarczy finansowej
Zysk sprzedażowy 38 Content Communications zmalał z 268,3 do 147,8 tys. zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności poprawiło 514,6 tys. zł uzyskane z dotacji. To przede wszystkim umorzona część pożyczki w kwocie 797,9 tys. zł, którą agencja w połowie 2020 roku dostała od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.
Natomiast pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się ze 119 do 252,6 tys. zł.
Agencja osiągnęła wzrost zysku operacyjnego z 238,5 do 466,3 tys. zł i zysku netto ze 105,5 do 345,1 tys. zł. Z zeszłorocznego zysku 300 tys. zł wypłaci swoim udziałowcom (60 proc. walorów ma Katarzyna Życińska-Jarosz, a po 20 proc. Grzegorz Jarosz i Zbigniew Badziak), natomiast 45,1 tys. zł przeznaczy na kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: 38 Content Communications przy spadku wpływów potroiła zysk