3,5 mld USD na mobilną reklamę w 2010 r.
Globalne nakłady na mobilną reklamę mają w bieżącym roku wynieść 3,5 miliarda dolarów.
Taką prognozę przedstawiła firma Informa Telecoms & Media, według której w najbliższych pięciu latach nakłady te będą rosły w bardzo szybkim tempie i w roku 2015 sięgną około 24 miliardów dolarów.
W ostatnich dwunastu miesiącach do wzrostu na rynku mobilnej reklamy w dużej mierze przyczyniło się uruchomienie przez Apple platformy iAd oraz przejęcie sieci AdMob przez Google.
"Uruchomienie iAd zmusza konkurentów Apple do przyspieszenia własnych strategii w zakresie mobilnej reklamy. Google odpowiedziało zakupem AdMob i ogłosiło, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia 1 miliarda dolarów przychodu z rynku mobilnego, z czego znaczącą część będą stanowiły wpływy z reklam" - stwierdziła Shailendra Pandey, starszy analityk w Informa.
Firma przewiduje również, że na inwestycjach takich graczy jak Apple i Google tracić będą operatorzy komórkowi, których udział w globalnym przychodzie z mobilnej reklamy w latach 2010 - 2015 zmniejszy się z 26 do 20 proc.
Dołącz do dyskusji: 3,5 mld USD na mobilną reklamę w 2010 r.
http://bardzo-dobra-praca.blogspot.com