SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

282 mln zł z abonamentu dla TVP w 2013 roku. “Pokryły tylko 21 proc. misji”

W 2013 roku Telewizja Polska z abonamentu pozyskała 282 mln zł - podała TVP w sprawozdaniu abonamentowym. Pozwoliło to publicznemu nadawcy na pokrycie zadań misji publicznej jedynie w 21 procentach.

282 mln zł pozyskane z abonamentu przez TVP w ub.r. to o 102 mln zł więcej niż prognozowano. To także o 11 proc. więcej w porównaniu z 2012 roku i aż o 37 proc. więcej w stosunku do 2011 roku. Jak podaje TVP, wzrost ten wynika z działań podejmowanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, TVP i Polskie Radio, które skutkowały większą ściągalnością abonamentu i egzekucją zaległości.

Cały budżet TVP w zeszłym roku wyniósł 1,457 mld zł, z czego 1,365 mld zł poszło na realizację misji publicznej. Środki z abonamentu pokryły zatem tę realizację tylko w 20,7 proc. i stanowiły 18,7 proc. całkowitych przychodów TVP w ub.r.

- Pozostałe koszty realizacji zdań nadawca publiczny pokrywa z innych źródeł, przede wszystkim z przychodów reklamowych i ze sponsoringu. Jednocześnie należy zaznaczyć, iż regulacje prawne w znacznym stopniu ograniczają możliwości pozyskiwania środków komercyjnych. Zakaz przerywania audycji reklamami, obowiązujący publicznego nadawcę, tylko w 2013 r. ograniczył możliwości przychodowe Spółki o ponad 315 mln zł - napisał w sprawozdaniu Juliusz Braun, prezes TVP.

Przychody TVP z reklam w 2013 roku wyniosły 863 mln zł i w porównaniu z poprzednim rokiem spadły o 87 mln zł.

Telewizja Polska zauważa w swym sprawozdaniu, że “wymagania społeczne dotyczące zakresu tematycznego programów misyjnych oraz liczby nagłaśnianych kampanii społecznych są coraz większe”, ale mimo to wysokość przekazywanych na to środków publicznych jest - według TVP - dalece niewystarczająca.

Ustawa medialna stanowi, że “publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję publiczną, oferując, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu”.

Dołącz do dyskusji: 282 mln zł z abonamentu dla TVP w 2013 roku. “Pokryły tylko 21 proc. misji”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ani grosza
TVP powinna zostać ograniczona do jednego kanału i pieniążków i tak byłoby za dużo.
odpowiedź
User
haha
Kiedy to Premier powiedział o haraczu? Można to sobie przypomnieć patrząc na wykres?
odpowiedź
User
Franek
Im wiecznie będzie mało. to nie kwestia finansowania czy też ilości wpływów. To kwestia tego, że tym co tam siedzą ZAWSZE będzie mało. Tam jedynym lekarstwem będzie walec drogowy.
odpowiedź