SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

28 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka, Trójka i RMF FM mocno w górę (TOP10)

W kwietniu br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 28,5 proc. większe niż rok wcześniej. Najmocniej wzrosły wpływy Jedynki, Trójki, RMF FM i Radia ZET, a w czołówce minimalne spadki zanotowały tylko VOX FM i Złote Przeboje Pogoda Warszawa.
 

Cennikowe wydatki na reklamę radiową (bez rabatów i autopromocji) w kwietniu br. wyniosły 363,87 mln zł, o 80,7 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 28,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przypomnijmy, że w I kwartale br. nakłady zwiększyły się w skali roku o 17,9 proc. (zobacz szczegóły).

>>> RMF FM liderem mimo dużego spadku, VOX FM mocno do góry

Zdecydowanymi liderami rynku są RMF FM i Radio ZET. Pierwsza stacja w kwietniu br. zarobiła z reklam 105 mln zł, o 27,6 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 35,7 proc.), a druga - 71 mln zł, o 14,9 mln zł więcej (26,6 proc. w górę). Ich wpływy stanowiły razem 48,4 proc. przychodów wszystkich stacji.

Jeszcze większe procentowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła 20,5 mln zł, o 7,6 mln zł więcej niż w kwietniu ub.r. (wzrost o 59,6 proc.), a Jedynka - 12,4 mln zł, o 6,2 mln zł więcej (aż 98,8 proc. w górę).

>>> Eska z największym spadkiem słuchalności wśród sieci radiowych, zyskuje ZET Gold

Sporo więcej niż przed rokiem zarobiły również Tok FM (Grupa Radiowa Agory) - o 572,5 tys. zł (13,6 proc. w górę), Eska Warszawa (wszystkie rozgłośnie Eski należą do Grupy Radiowej Time) - o 992,2 tys. zł (wzrost o 23,2 proc.) i Eska Poznań - o 503,4 tys. zł (11,3 proc. w górę). Natomiast przychody Eski Wrocław zwiększyły się o 135,4 tys. zł (czyli o 3,2 proc.).

Za to wpływy reklamowe Złotych Przebojów Pogody Warszawa (Grupa Radiowa Agory) zmalały w skali roku o 138,5 tys. zł (spadek o 3,3 proc.). Z kolei VOX FM (Grupa Radiowa Time) zarobiło z reklam aż o 261,5 tys. zł mniej (4,9 proc. w dół) niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

>>> Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w polskich miastach (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV.2013

IV.2014

RMF FM

77 383 100 zł

105 004 640 zł

Radio ZET

56 121 595 zł

71 037 080 zł

Program III Polskiego Radia

12 838 480 zł

20 494 370 zł

Program I Polskiego Radia

6 245 150 zł

12 413 340 zł

TOK FM

5 527 440 zł

6 279 900 zł

Eska Warszawa

4 280 160 zł

5 272 340 zł

VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock)

5 364 800 zł

5 103 260 zł

Eska Poznań

4 431 122 zł

4 934 484 zł

Eska Wrocław

4 249 596 zł

4 385 010 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

4 251 974 zł

4 113 466 zł

monitorowane stacje razem

283 164 567 zł

363 872 553 zł

Dołącz do dyskusji: 28 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka, Trójka i RMF FM mocno w górę (TOP10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
Autorze, popraw jednostki przy PR I i III :)
odpowiedź