22 proc. Polaków czyta „Tele Tydzień”, 14 proc. - „Życie na Gorąco” (TOP tygodników i dwutygodników)
W drugim półroczu ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2014 roku sięgało 22,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,89 pkt. proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,86 proc. respondentów (spadek o 3,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,64 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,87 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,54 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,86 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,21 proc. czytelników, czyli o 2,64 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,72 proc. do 4,50 proc.
Tygodniki 15-75 | lipiec 2014 : grudzień 2014 | lipiec 2013 : grudzień 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 22,33% | 26,22% |
Życie na Gorąco | 13,86% | 17,31% |
Chwila dla Ciebie | 10,64% | 13,87% |
Angora | 9,54% | 12,40% |
Newsweek | 6,21% | 8,85% |
Auto Świat | 5,43% | 7,12% |
Wprost | 4,50% | 5,72% |
To & Owo | 3,98% | 4,92% |
Twoje Imperium | 3,93% | 5,09% |
Gość Niedzielny | 3,70% | 3,91% |
Polityka | 3,64% | 4,81% |
Na Żywo | 3,35% | 4,72% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,50% | 3,22% |
Motor | 2,15% | 2,79% |
Rewia | 2,15% | 3,09% |
Świat & Ludzie | 1,77% | 2,24% |
Teleprogramy | 1,56% | 2,05% |
W Sieci | 1,22% | 1,19% |
Teraz | 1,16% | 1,50% |
Tygodnik Siedlecki | 0,71% | 0,73% |
MM Moje Miasto | 0,45% | 0,56% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,40% | 0,40% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,39% | 0,66% |
Teraz Opole | 0,02% | 0,07% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | lipiec 2014 : grudzień 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 21,82% |
Życie na Gorąco | 12,65% |
Chwila dla Ciebie | 10,02% |
Angora | 9,62% |
Newsweek | 6,68% |
Auto Świat | 6,23% |
Wprost | 4,50% |
To & Owo | 3,81% |
Twoje Imperium | 3,37% |
Polityka | 3,24% |
Na Żywo | 3,14% |
Gość Niedzielny | 2,97% |
Motor | 2,36% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,34% |
Rewia | 1,79% |
Świat & Ludzie | 1,54% |
Teleprogramy | 1,43% |
Teraz | 1,14% |
W Sieci | 1,13% |
Tygodnik Siedlecki | 0,69% |
MM Moje Miasto | 0,47% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,42% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,40% |
Teraz Opole | 0,01% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
1 2
Dołącz do dyskusji: 22 proc. Polaków czyta „Tele Tydzień”, 14 proc. - „Życie na Gorąco” (TOP tygodników i dwutygodników)