SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

22 proc. czasu online spędzamy na portalach społecznościowych i blogach

Trzy z najpopularniejszych internetowych marek powiązanych jest z mediami społecznościowymi (Facebook, YouTube i Wikipedia), a internauci z całego świata na stronach portali społecznościowych i blogów spędzają w sumie ponad 110 miliardów minut miesięcznie.

Odpowiada to 22 proc. lub jednej na cztery i pół godziny czasu spędzanego online - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen.

Serwisy społecznościowe i blogi są obecnie odwiedzane przez 3/4 ogółu internautów, a liczba takich użytkowników w ciągu ostatniego roku wzrosła o 24 proc. Statystyczny użytkownik w kwietniu bieżącego roku spędził na tego typu stronach blisko 6 godzin, czyli o 66 proc. więcej niż rok wcześniej (3 godz. i 33 min.).

Najpopularniejsze na świecie marki online (kwiecień 2010)

 

 

Marka

proc. odwiedzających

internautów

czas na osobę

(godz.:min.:sek.)

Google

82%

1:21:51

MSN/WindowsLive/Bing

62%

2:41:49

Facebook

54%

6:00:00

Yahoo!

53%

1:50:16

Microsoft

48%

0:45:31

YouTube

47%

0:57:33

Wikipedia

35%

0:13:26

AOL Media Network

27%

2:01:02

eBay

26%

1:34:08

Apple

26%

1:00:28

Spośród badanych przez Nielsena państw, najwyższy odsetek użytkowników odwiedzających serwisy społecznościowe i blogi odnotowano w Brazylii - 86 proc. Następne pod tym względem są Włochy (78 proc.), Hiszpania (77 proc.), Japonia (75 proc.) oraz USA i Wielka Brytania (po 74 proc.). Tymczasem najwięcej czasu na tego typu stronach spędzają Australijczycy (średnio 7 godz. i 19 min. w kwietniu), a następnie Amerykanie (6 godz. i 35 min.) i Włosi (6 godz. i 28 min.).

Zasięg serwisów społecznościowych i blogów (kwiecień 2010)

 

 

Kraj

proc. zasięg

aktywnych użytkowników

czas na osobę

(godz.:min.:sek.)

Brazylia

86%

5:03:37

Włochy

78%

6:28:41

Hiszpania

77%

5:11:44

Japonia

75%

2:50:50

USA

74%

6:35:02

Wielka Brytania

74%

5:52:38

Francja

73%

4:10:27

Australia

72%

7:19:13

Niemcy

63%

4:13:05

Szwajcaria

59%

3:43:58



Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie jest obecnie Facebook. Jego zasięg jest najszerszy we Włoszech, gdzie w kwietniu odwiedziło go 2/3 tamtejszych internautów. Tutaj kolejne są kraje anglojęzyczne: Australia (63 proc.) oraz USA i Wielka Brytania (po 62 proc.).

Zasięg Facebooka (kwiecień 2010)

 

 

Kraj

proc. zasięg

aktywnych użytkowników

czas na osobę

(godz.:min.:sek.)

Włochy

66%

7:00:21

Australia

63%

7:45:28

USA

62%

6:43:22

Wielka Brytania

62%

6:19:59

Hiszpania

57%

4:04:53

Francja

57%

4:33:05

Szwajcaria

45%

4:18:47

Niemcy

27%

3:42:50

Brazylia

26%

1:46:50

Japonia

3%

0:31:38

Dołącz do dyskusji: 22 proc. czasu online spędzamy na portalach społecznościowych i blogach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Philippa
A ja spędzam tu
http://www.neolink.pl/zdarzenie/olsztynaktywnie-spacer-z-przewodnikiem-19-vi
0 0
odpowiedź