21 mln urządzeń wearables sprzedanych w III kw., Fitbit przed Apple
W III kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 21 milionów urządzeń z kategorii wearables. To o 197,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (7,1 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Liderem rynku była firma Fitbit, która sprzedała 4,7 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 101,7 proc. r/r) i zdobyła 22,2 proc. udziału w rynku.
Na drugim miejscu znalazło się Apple, które ze swoim zegarkiem Apple Watch zadebiutowało w II kwartale. Ich sprzedaż według szacunków IDC sięgnęła 3,9 miliona sztuk, co dało 18,6 proc. rynkowego udziału.
Czołową piątkę największych dostawców urządzeń wearables w III kwartale br. uzupełniają firmy Xiaomi, Garmin i BBK. Z Top 5 wypadł Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W III KW. 2015 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | III KW. 2015 SPRZEDAŻ | III KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | III KW. 2014 SPRZEDAŻ | III KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit | 4.7 | 22.2% | 2.3 | 32.8% | 101.7% |
2. Apple | 3.9 | 18.6% | 0.0 | 0.0% | NA |
3. Xiaomi | 3.7 | 17.4% | 0.4 | 5.7% | 815.4% |
4. Garmin | 0.9 | 4.1% | 0.5 | 7.0% | 72.5% |
5. BBK | 0.7 | 3.1% | 0.0 | 0.0% | NA |
Pozostałe | 7.3 | 34.6% | 3.9 | 54.6% | 88.8% |
SUMA | 21.0 | 100.0% | 7.1 | 100.0% | 197.6% |
Dołącz do dyskusji: 21 mln urządzeń wearables sprzedanych w III kw., Fitbit przed Apple