SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

208 tys. widzów „Watahy 2”. Względem pierwszego sezonu premiery serialu straciły 127 tys. oglądających

Premierowe odcinki drugiego sezonu „Watahy” na antenie HBO oglądało średnio 208 tys. osób, o 127 tys. widzów mniej niż premiery pierwszego sezonu pokazywane jesienią 2014 roku. Mimo tego stacja w czasie emisji hitowego cyklu miała wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników.

Drugi sezon „Watahy” na antenie HBO pokazywany był w niedziele o godz. 20.10, w okresie od 15 października do 19 listopada 2017 roku. Z tygodniowym wyprzedzeniem produkcja udostępniana była w serwisie HBO GO.

Średnia widownia wszystkich sześciu premierowych odcinków drugiej edycji produkcji wyniosła 208 tys. osób. Przełożyło się to na 1,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,87 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,51 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie najwięcej widzów w analizowanym okresie miał pierwszy odcinek serialu, który śledziło aż 386 tys. osób. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że podczas emisji tego odcinka kanał HBO był odkodowany.

Emisja pozostałych odcinków była zakodowana - finałowy zgromadził 149 tys. osób.

Dla porównania, pierwszy sezon produkcji, emitowany jesienią 2014 roku oglądało 335 tys. widzów, co dało stacji 1,94 proc. udziału w 4+ i aż 3,11 proc. w 16-49. Oznacza to, że premiery drugiego sezonu straciły 127 tys. oglądających.

Pomimo spadku oglądalności, „Wataha” w obu grupach docelowych miała niemal dziesięciokrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników stacji. Średni dobowy udział HBO w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,18 proc. w 4+ i 0,27 proc. w 16-49.

Powyższe dane dotyczą tylko premierowych emisji „Watahy”. W rzeczywistości serial może mieć wielokrotnie wyższą oglądalność. „Wataha” w kanałach HBO jest wielokrotnie powtarzana. Produkcja dostępna jest również w serwisach HBO GO i HBO OD, w których cieszy się wysoką popularnością. Na przykład w ciągu pierwszego tygodnia emisji pierwszy odcinek drugiej edycji serialu, zarówno w linearnych kanałach HBO jak i w serwisach HBO GO i HBO OD, dotarł do 1,17 mln osób.

Nadawca jak na razie nie ujawnia szczegółowych danych oglądalności dotyczących całego sezonu „Watahy” - zarówno wyników linearnych, jak i danych dotyczących oglądalności w internecie. - Dla nas ważne są skumulowane z pierwszego tygodnia oglądalności, a nie wyniki premier - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, deputy marketing director HBO Polska.

„Wataha” to obyczajowo-sensacyjna opowieść o grupie funkcjonariuszy Straży Granicznej, którzy pełnią służbę na wschodniej granicy Polski. Głównym bohaterem serialu pozostanie kapitan Wiktor Rebrow (w tej roli Leszek Lichota).

Drugi sezon „Watahy” oparty jest o oryginalny scenariusz, a akcja ponownie przeniosła się w Bieszczady na granicę polsko-ukraińską.

Dołącz do dyskusji: 208 tys. widzów „Watahy 2”. Względem pierwszego sezonu premiery serialu straciły 127 tys. oglądających

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nina
Za mało Bieszczad, lokalności, za dużo stereotypów i politycznej poprawności.
0 0
odpowiedź
User
Marek
Znakomity serial. Oby była finałowa, trzecia seria.
0 0
odpowiedź
User
Papke
jeden z najlepszych seriali ktore ogladalem w telewizji. pl czy zagranicznej.
0 0
odpowiedź