2011: magazyny motoryzacyjne straciły, ale “Auto-Moto” zyskało
Większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało w 2011 roku spadki sprzedaży, na plusie ub.r. zakończyły jedynie “Classic Auto” i “Auto-Moto”, które zyskało najwięcej. Na przeciwnym biegunie znalazł się “Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał “Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku spadła o 0,32 proc. względem 2010 roku i wyniosła 106 019 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował większą stratę (7,30 proc.) i jego wynik spadł do 92 178 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska, wcześniej Grupa Burda), którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. spadła o 10,39 proc. i wyniosła 58 467 egz.
Drugim najchętniej kupowanym w 2011 roku miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze średnim wynikiem na poziomie 43 148 egz. Magazyn ten zanotował wzrost sprzedaży o16,81 proc., największy w całym rankingu.
Najwięcej w zestawieniu stracił “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który zajął trzecie miejsce wśród miesięczników. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,77 proc. do 40 098 egz.
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tygodniki | ||
Motor | 106 019 | 106 359 |
Auto Świat | 92 178 | 99 435 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 58 467 | 65 249 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 43 148 | 36 940 |
Auto Świat Poradnik | 40 098 | 46 499 |
Auto Motor i Sport | 31 074 | 33 678 |
Świat Motocykli | 25 271 | 26 528 |
Automobilista | 9 922 | 10 835 |
Classic Auto | 7 442 | 7 157 |
W grudniu ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie także był tygodnik “Motor” z wynikiem na poziomie 100 321 egz. i spadkiem o 4,92 proc. wobec grudnia 2010 roku Na drugim miejscu znalazł się “Auto Świat” (97 213 egz., spadek o 4,62 proc.).
Najchętniej kupowanym miesięcznikiem w ostatnim miesiącu ub.r. był “TopGear”, którego sprzedaż ogółem spadła o 15,18 proc. i wyniosła 50 838 egz. Magazyn ten w grudniu 2011 roku kosztował 6,90 zł, a rok wcześniej - 4,90 zł.
Najwięcej stracił jednak plasujący się na przedostatnim miejscu “Automobilista” (Automobilista). Jego wynik zmalał bowiem o 15,40 proc. do 8 886 egz.
Z kolei największy wzrost odnotował będący na ostatniej pozycji “Classic Auto” (Stratos Concept). W grudniu ub.r. sprzedał się on w liczbie 7 888 egz., czyli większej o 25,67 proc. niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tygodniki | ||
Motor | 109 321 | 114 975 |
Auto Świat | 97 213 | 101 918 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 50 838 | 59 937 |
Auto Świat Poradnik | 44 564 | 42 263 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 42 552 | 42 104 |
Auto Motor i Sport | 29 138 | 31 538 |
Świat Motocykli | 25 612 | 27 371 |
Automobilista | 8 886 | 10 503 |
Classic Auto | 7 888 | 6 277 |
Dołącz do dyskusji: 2011: magazyny motoryzacyjne straciły, ale “Auto-Moto” zyskało