2008: 6,4 proc. wzrost wydatków na reklamę na świecie
Globalne wydatki na reklamę zwiększą się w przyszłym roku o 6,4procenta - prognozuje firma Carat.
W bieżącym roku wzrost ma wynieść 5,8 procenta.
Carat przewiduje, że w samych Stanach Zjednoczonych wzrostwydatków na reklamę wyniesie w obecnym roku 5,1 procenta, a wprzyszłym - dzięki wyborom prezydenckim - 5,6 procenta.
Z kolei w rejonie Azji i Pacyfiku w bieżącym roku wydatki nareklamę zwiększą się o 7,8 procenta, a w następnym o 9,3 procenta.Przyszłoroczny wzrost będzie spowodowany Igrzyskami Olimpijskimi,jakie odbędą się w Pekinie. W samych Chinach reklamodawcy wydadzą o23,1 procenta więcej pieniędzy.
Z danych firmy Carat wynika, że nieco gorzej wygląda sytuacja wEuropie Zachodniej, gdzie w ubiegłym roku wydatki na reklamęzwiększyły się o 4,4 procenta, w obecnym wzrost ma wynieść 4,1procenta, a w przyszłym 3,9 procenta.
Dołącz do dyskusji: 2008: 6,4 proc. wzrost wydatków na reklamę na świecie