2 mld USD na reklamę w mobilnej sieci w 2014 r.
Do końca bieżącego roku światowe wydatki na reklamę w mobilnyminternecie wyniosą 500 milionów dolarów, a do roku 2014 będą sięgaćpoziomu 2 miliardów dolarów rocznie.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Juniper Research,która wzrost przypisuje zwiększającej się popularności mobilnegointernetu wśród konsumentów oraz wzmocnionemu zaangażowaniu marek wmobilną platformę.
Raport firmy pokazuje, że na wielu rynkach, gdzie dostęp dotradycyjnego internetu jest ograniczony, dominującym środkiemlogowania się do sieci stały się telefony komórkowe. Przykładowo wubiegłym roku w ten sposób z internetu korzystało 90 proc. ogółuużytkowników z Indii.
Analitycy Juniper Research prognozują także, że ogólne wydatkina reklamę w przestrzeni mobilnej zwiększą się w latach 2009 - 2014z 1,4 do 6 miliardów dolarów. Z kolei już w roku obecnym firmy poraz pierwszy wydadzą więcej na reklamę w mobilnej sieci niż wwiadomościach SMS.
Dołącz do dyskusji: 2 mld USD na reklamę w mobilnej sieci w 2014 r.