18 zespołów nominowanych w polskiej edycji Young Creatives Cannes
18 teamów kreatywnych zostało nominowanych do Young Creatives Cannes, konkursu skierowanego do pracowników branży komunikacji marketingowej poniżej 31 roku życia. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w kategorii Cyber.
Konkurs Young Creatives to całoroczny program oparty na współpracy z festiwalami Cannes Lions i Eurobest. Uczestnikom daje możliwość samodzielnej pracy nad briefem napisanym przez klienta. Prace ocenia jury złożone z ekspertów z branży komunikacyjnej: dyrektorów kreatywnych, designerów, fotografów, ale również strategów, mediowców oraz marketerów.
Uczestnicy wiosennej edycji programu startowali w kategoriach Print, Film, Cyber, Design, PR, Media oraz Clients, tworząc swoje prace na zadany temat w 24 lub 48 godzin.
Partnerem kategorii Print było miasto Warszawa, zadaniem uczestników było przygotowanie plakatu promującego utrzymywanie porządku nad Wisłą. Przewodniczącą kategorii była Katarzyna Sośnierz z agencji Lvov. Do kategorii Print zgłosiło się 35 dwuosobowych teamów z agencji reklamowych, interaktywnch, domów mediowych. Nominowani zostali Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group oraz Jakub Kokot i Michał Majewski z K2 Media.
Partnerem kategorii Film była Kuchnia Czerwony Rower. Uczestnicy mieli za zadanie w ciągu 48 godzin nakręcić spot promujący restaurację jako miejsce, w którym jedząc można pomóc - zysk ze sprzedaży posiłków wspiera osoby potrzebujące pomocy. Kategorią tą opiekowała się również Katarzyna Sośnierz z agencji Lvov. Do kategorii Film zgłosiły się 23 teamy. Nominowani zostali: Łukasz Szczybelski i Michał Oleksów z VML Poland, Pablo Dominguez Agregan i Juan Molina Coloma z 180heartbeats + Jung v. Matt oraz Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkabuła z VML Poland.
W kategorii Cyber kreatywni mieli za zadanie stworzenie projektu kampanii zintegrowanej w social mediach dla marki Lotto należącej do Totalizatora Sportowego. Kategorii przewodniczyła Dorota Bubka z Artegence. Tutaj zgłosiły się 43 teamy. Nominowano Jakuba Sagana i Joannę Szwilling z K2 oraz Barbarę Niedzielę i Radosława Smorgę z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland.
Zadaniem uczestników kategorii Design, której partnerem był Żywiec było stworzenie znaku graficznego w formie zewnętrznego znaku świetlnego dla tej marki. Przewodniczącym kategorii był Rafał Nagiecki z Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions,a brief napisała Elżbieta Twardowska z Ogilvy & Mather. Do kategorii Design zgłosiły się 34 teamy.
Nominacje otrzymali: Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats+Jung v. Matt oraz Anna Makowska i Marcin Rosłon z Isobar Polska.
Partnerem kategorii PR był również Żywiec, a uczestnicy mieli opracować wizerunkową kampanię PR dla marki. Kategorią opiekował się Sebastian Stępak z MSLGroup, zaś brief napisała Elżbieta Twardowska z Ogilvy & Mather. Zgłoszenia wpłynęły od 11 teamów z agencji PR i reklamowych. Nominowano: Mirona Mironiuka i Kornelię Hećman z Cosmose/Big Picture, Adama Brzuszkiewicza i Karolinę Szostek z Carat/Isobar Polska oraz Jakuba Sagana i Joannę Szwilling z K2.
Do kategorii Clients, którą opiekował się Bartek Rams z Heart&Brain zgłosiło się 9 teamów złożonych z pracowników działów marketingu. Ich zadaniem było stworzenie briefu kreatywnego, który łączył działania Szlachetnej Paczki z działaniami marki uczestników (partnerem kategorii była Szlachetna Paczka). Nominacje otrzymali: Aleksandra Dębińska i Olga Gralińska z P4, Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Żywca oraz Katarzyna Para i Paulina Kitlas z USP Zdrowie.
Partnerem kategorii Media był serwis Co Jest Grane 24. Uczestnicy mieli za zadanie opracowanie strategii mediowej, której celem miało być wypromowanie nowego serwisu kulturalnego Co Jest Grane 24. W jury konkursu zasiedli wybrani przedstawiciele Innovation AD #Award 2016, a opiekunem został Tomasz Skowroński z MediaCom Warszawa. Do kategorii Media zgłosiło się 36 teamów. Nominowani zostali: Irmina Góralczyk i Milena Tobjasz z Mindshare Polska, Piotr Szkałuba i Jacek Stefanowicz z VML Poland oraz Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group.
Nagrodą w Young Creatives Cannes jest wyjazd na festiwal Cannes Lions. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali KTR 24 maja, a w kategorii Media podczas gali Innovation AD #Award 23 maja w Teatrze Polskim.
Dołącz do dyskusji: 18 zespołów nominowanych w polskiej edycji Young Creatives Cannes