SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Operator Plusa musi zapłacić karę ponad 18 mln zł za kampanię „Power LTE bez limitu danych”

Sąd Apelacyjny utrzymał karę ponad 18 mln zł nałożoną przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Polkomtel, operatora sieci Plus. Sankcja dotyczy kampanii „Power LTE bez limitu danych” z 2014 roku.

W 2016 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel i Cyfrowy Polsat kilka kar w łącznej kwocie 40,4 mln zł. Dotyczyły realizowanej w drugiej połowie 2014 roku kampanii pod hasłem "Power LTE - Internet LTE bez limitu danych”.

Po skargach od konsumentów, że rzeczywiste warunku promocji są gorsze niż obietnice z reklam, UOKiK przeprowadził postępowanie, w którym potwierdził, że w ramach oferty danych po wyznaczono klientom pakiet danych, a po wykorzystaniu go zmniejszano prędkość transmisji danych, nawet do 32 kb/. Konsument nie mógł też kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo.

Sąd podtrzymuje ponad 18 mln zł kary dla Polkomtela

W poniedziałek UOKiK poinformował na Twitterze, że nałożoną na Polkomtela grzywnę utrzymał w mocy Sąd Apelacyjny.

"Sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji. Zgodnie z wyrokiem, Polkomtel został zobowiązany do publikacji ogłoszeń w tv o decyzji – emisja 7 dni dwa razy w tygodniu" - czytamy na profilu UOKiK.

W połowie 2019 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uchylił decyzję prezesa UOKiK dotyczącą jednej z kar, Urząd zapowiedział wtedy złożenie odwołania. W maju br. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał grzywnę w wysokości prawie 18,5 mln zł nałożoną przez prezesa UOKiK na Polkomtel. Powodem są uznane przez regulatora za mylące reklamy z hasłem „Power LTE bez limitu danych”.

Na początku kwietnia br. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję prezesa UOKiK-u nakładającą na Polkomtel 5,96 mln zł grzywny. Telekom został ukarany za nieprzekazywanie klientom wystarczających informacji o jednej z usług dodatkowych.

Plus z serią kar od UOKiK-u

W ostatnich latach prezes UOKiK-u wydał kilka decyzji o karach pieniężnych dla Polkomtelu. Na początku ub.r. nałożył na firmę 50,63 mln zł grzywny za pobieranie od użytkowników kilku taryf z pakietami internetowymi dodatkowych opłat za streaming treści audio i wideo, które nie były wyszczególniane na fakturach.

Ponadto regulator ukarał operatora Plusa kwotą 20,43 mln zł za niezwracanie niewykorzystanych środków użytkownikom taryf prepaidowych.

Wiosną 2019 r. na Polkomtel nałożono kary wynoszące łącznie 39,5 mln za automatyczne włączanie klientom usług kosztujących dodatkowo od 2 do 20 zł miesięcznie. Z kolei w październiku 2019 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał kary w wysokości 16,7 mln zł nałożone przez prezesa UOKiK na Cyfrowy Polsat i Polkomtel za reklamy promocji SmartDom, które uznano za mylące.

W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat osiągnęła rekordowe w swojej historii przychody sprzedażowe w wysokości 11,96 mld zł oraz wzrost zysku netto z 1,11 do 1,15 mld zł. Najmocniej wzrosła sprzedaż usług telefonicznych w modelu abonamentowym - o 8,1 proc. do 8,53 RGU.

Dołącz do dyskusji: Operator Plusa musi zapłacić karę ponad 18 mln zł za kampanię „Power LTE bez limitu danych”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Ile jest teraz warta ta firma wydmuszka bez wlanej infrastruktury?
0 0
odpowiedź
User
Adrian
Ile jest teraz warta ta firma wydmuszka bez wlanej infrastruktury?


Dziś to częstotliwości są majątkiem, a nie szkielety, znafco.
0 0
odpowiedź
User
Fartes
Zigi, uszy go góry,, Adrian ułaskawi.
Nie może, ale ułaskawi.
0 0
odpowiedź