SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej

W minionym roku prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej, co stanowiło ponad 5 proc. ogólnej liczby przejazdów - poinformował w komunikacie Urząd Transportu Kolejowego.

W przypadku spółki PKP Intercity blisko co trzeci sprzedany bilet pochodzi z internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią 81 proc. ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.

Nadal jednak najwięcej pasażerów kupuje bilet w tradycyjny sposób - w kasie biletowej. Tak postępuje 56 proc. podróżnych.

Według UTK 16 proc. stanowią pasażerowie kupujący bilet w pociągu u konduktora. W przypadku braku możliwości zakupu biletu w kasie (np. na mniejszych stacjach i przystankach kolejowych) konduktor nie pobiera dodatkowej opłaty za wystawienie biletu.

Jak informuje UTK, popularne są też automaty do sprzedaży biletów. W stacjonarnych, ustawionych w budynkach dworcowych czy na peronach bilet kupiło 6 proc. podróżnych. Najmniejszą popularnością cieszą się automaty w pociągach. W ten sposób sprzedano jedynie 1,2 mln biletów, czyli ok. 0,4 proc.

W ubiegłym roku z usług kolei skorzystały 292 mln osób.

Co szósty przejazd został opłacony w inny sposób: przez kupno biletu w kiosku (PKP SKM), u maszynisty (WKD) czy na podstawie biletów łączonych (wspólna oferta ZTM w Warszawie).

Dołącz do dyskusji: 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alf
PKP Intercity ma najbardziej archaiczny, fatalny, tragiczny i beznadziejny internetowy system sprzedażowy biletów wśród przewoźników kolejowych w Polsce a może i w Europie. Kupno biletów na trasy międzynarodowe, na podróż z przesiadką czy na podróż tam i z powrotem w jednej transakcji powinno być standardem. I jest, ale nie w PKP Intercity. Kto korzystał, ten wie.
odpowiedź