16 grudnia A.pl Internet zadebiutuje na giełdzie
A.pl Internet, spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, zadebiutuje na NewConnect w piątek, 16 grudnia, poinformowała firma w komunikacie. Wcześniej spółka przeprowadziła emisję akcji F, z której pozyskała 3 mln zł.
"Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. Już w październiku A.pl Internet zakupiła warszawski spożywczy sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4% akcji A.pl Internet, z tego 256.666akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej" - czytamy w komunikacie.
W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł, co plasuje ją wśród 5 największych spożywczych sklepów internetowych w Polsce. Jeszcze rok temu spółka prowadziła działalność tylko na terenie Warszawy. W grudniu rozpoczęła ekspansję w innych miastach. Obecnie zakupy w delikatesach internetowych A.pl mogą robić mieszkańcy łącznie 25 miast.
"Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów spożywczych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1% wartości rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8%. Już w najbliższych latach spodziewamy się bardzo dynamicznego rozwoju i wzrostu e-grocery nawet ponad 30% rocznie, bo taka dynamika była obserwowana w innych segmentach handlu detalicznego. W rezultacie krajowy rynek zakupów spożywczych przez internet w ciągu 5 lat może osiągnąć wartość od 1,8 do 2,5 mld zł. To bardzo obiecująca perspektywa, która kusi kolejnych graczy. Dlatego zależy nam, by jak najszybciej pokryć naszą siecią wszystkie regiony Polski i zająć możliwie najlepszą pozycję na tym rynku" - powiedział prezes Radosław Celiński, cytowany w komunikacie.
Udziałowcami A.pl są giełdowe Action i Bomi.
Dołącz do dyskusji: 16 grudnia A.pl Internet zadebiutuje na giełdzie