12 proc. polskich internautów to dzieci - jakie strony odwiedzają?
Dzieci w wieku 7-15 lat stanowią 12 proc. polskich internautów. Z sieci korzystają nieco mniej intensywnie niż starsi użytkownicy, a najczęściej odwiedzają strony z rozrywką i serwisy społecznościowe.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius z maja br. pokazują, że z internetu korzysta w Polsce ok. 1,7 mln dzieci w wieku 7-12 lat i 650 tys. nastolatków w wieku 12-15 lat. W obu tych grupach wiekowych zdecydowanie więcej jest chłopców - odpowiednio 65 i 60 proc., podczas gdy wśród starszych internautów te proporcje wynoszą 48 proc. kobiet i 52 proc. mężczyzn.
Najmłodsi polscy internauci korzystają z sieci mniej intensywnie niż starsi użytkownicy. Codziennie lub prawie codziennie zagląda do internetu mniej więcej połowa jego użytkowników w wieku 7-15 lat.
Polskie dzieci i nastolatki najczęściej odwiedzają strony internetowe o tematyce kulturalno-rozrywkowej i serwisy społecznościowe. Wśród użytkowników w wieku 12-15 lat bardzo popularne są również witryny o nowych technologiach.
Młodzi internauci mniej niż starsi użytkownicy sieci interesują się stronami o sporcie, turystyce, erotyce, motoryzacji, budownictwie i pracy. Rzadziej odwiedzają również serwisy z mapami i lokalizatorami, informacjami, strony o nowych technologiach oraz witryny firm i instytucji.
Dzieci w wieku 7-12 lat najczęściej odwiedzają Google, portale horyzontalne i serwisy społecznościowe. Ze stron z grami najpopularniejsze są wśród nich gry.pl i wyspagier.pl.
Podobne serwisy cieszą się największą popularnością wśród nastolatków w wieku 12-15 lat.
Wszystkie powyższe dane są oparte na wynikach badania Megapanel PBI/Gemius z maja br., które objęło 13 515 użytkowników.
Dołącz do dyskusji: 12 proc. polskich internautów to dzieci - jakie strony odwiedzają?