SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

115,5 mln zł na reklamę zewnętrzną w I kw. br.

Wartość polskiej reklamy zewnętrznej w I kwartale br. wyniosła 115,5 mln zł, czyli 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę tranzytową stanowiły 2,2 proc. tej kwoty.

Oszacowany przez Polską Izbę Reklamy Zewnętrznej 5-procentowy spadek w skali roku wydatków na reklamę zewnętrzną w I kwartale br. oznacza pogłębienie tendencji spadkowej z ub.r. Wtedy wartość reklamy out of home była o 0,7 proc. niższa niż rok wcześniej.

W 2010 r. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną – raport


– Uważam, że rynek będzie w stanie odrobić tę stratę w kolejnych miesiącach br., licząc, że sytuacja ekonomiczna kraju ustabilizuje się, a ceny podstawowych towarów przestaną rosnąć – prognozuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. – Z drugiej strony aktywność konsumentów będzie stymulowana intensywniejszymi działaniami promocyjnymi i reklamowymi producentów i usługodawców, na czym skorzystają zapewne wszystkie media, w tym także sektor out of home – zaznacza.

Tradycyjnie najwięcej na reklamę zewnętrzną wydali właściciele sieci handlowych i hipermarketów oraz producenci urządzeń i dostawcy usług telekomunikacyjnych.

Udział sektorów w sprzedaży reklamy zewnętrznej w I kwartale br.

SPRZEDAŻ                                      22,59% (1 kwartał 2010: 20,86%)

TELEKOMUNIKACJA                15,12% (1 kwartał 2010: 17,05%)

ROZRYWKA/KULTURA            13,74% (1 kwartał 2010: 13,30%)

ŻYWNOŚĆ                                      9,07% (1 kwartał 2010: 10,16%)

MOTORYZACJA/TRANSPORT 7,07% (1 kwartał 2010:   6,00%)

 

Udział produktów w sprzedaży reklamy zewnętrznej w I kwartale br.

SIECI HANDLOWE/HIPERMARKETY                      20,74% (1 kwartał 2010: 18,65%)

SYSTEMY TELEFONII KOMÓRKOWEJ       13,95% (1 kwartał 2010: 14,96%)

ODZIEŻ/OBUWIE                                                 5,80% (1 kwartał 2010:   4,09%)

SAMOCHODY                                                       5,04% (1 kwartał 2010:   5,37%)

STACJE TV                                                            4,59% (1 kwartał 2010:   3,91%)

 – Obecna sytuacja na rynku reklamowym nie sprzyja czynieniu prognoz, tym bardziej na dość skomplikowanym rynku out of home, na którym nastąpiły w ostatnim czasie dość znaczące zmiany, s kolejne czekają nas także w br. – opisuje Lech Kaczoń. – Zaryzykuję jednak taką prognozę: wielkość sprzedaży reklamy zewnętrznej w br. winna wzrosnąć o ok. 6 proc. w skali roku. Biorę pod uwagę następujące czynniki: efekt przejęcia firmy News Outdoor przez spółkę Ströer, inwestycje w zakresie nowych technologicznie nośników reklamy oraz rosnącą konkurencję na rynku producentów. – dodaje.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY TRANZYTOWEJ W POLSCE W 2011 r.
sektor kategoria sprzedaż (zł)
SPRZEDAŻ Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 23 954 533
Pozostałe 2 138 599
ŻYWNOŚĆ Piwo 1 657 603
Napoje 2 355 450
Pozostałe 6 461 999
ROZRYWKA, KULTURA Filmy kinowe 3 922 349
Stacje TV 5 302 903
Stacje radiowe 96 079
Magazyny 612 833
Gazety codzienne 437 755
Edukacja 1 122 144
Pozostałe 4 372 374
TELEKOMUNIKACJA Internet 839 358
Systemy telefonii komórkowej 16 109 320
Telefonia stacjonarna 18 588
Pozostałe 496 794
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 1 818 344
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI 873 917
MOTORYZACJA/TRANSPORT Samochody 5 825 911
Oleje/Paliwa 243 930
Stacje benzynowe 389 061
Transport 343 964
Pozostałe 1 368 947
FINANSE/MARKETING Banki 3 209 684
Ubezpieczenia 36 599
Pozostałe 1 460 955
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI Proszki do prania 619 894
Pozostałe 997 653
BEZPŁATNE I AUTOPROMOCJA Akcje społeczne non-profit 1 762 134
Pozstałe 142 967
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA AGD/RTV 2 989 004
Pozostałe 1 804 421
USŁUGI Biura podróży 709 320
Usługi medyczne 501 682
Pozostałe 3 311 612
BUDOWNICTWO 3 408 871
PRODUKTY DLA DZIECI 303 190
ODZIEŻ/OBUWIE 6 704 044
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 589 472
PRZEMYSŁ 177 971
ROLNICTWO/OGRODNICTWO 43 180
KAMPANIE POLITYCZNE 877 326
NIEOKREŚLONY SEKTOR 5 098 249
ŁĄCZNIE 115 510 981


Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży reklamy out of home wyniósł w I kwartale br. 2,2 proc., czyli o 0,6 punktów proc. mniej niż rok wcześniej, a o 0,9 punktów proc. mniej niż w 2010 r. Spadek przychodów w zakresie reklamy tranzytowej od stycznia do marca br. wyniósł w skali roku 25 proc. Wśród firm należących do IGRZ sprzedażą tej formy reklamy zajmują się firmy AMS, Business Consulting i CAM Media. 

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY TRANZYTOWEJ W POLSCE W 2011 r.
sektor kategoria sprzedaż (zł)
SPRZEDAŻ Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 673 959
Pozostałe 67 098
ŻYWNOŚĆ Piwo 0
Napoje 130 560
Pozostałe 9 296
ROZRYWKA, KULTURA Filmy kinowe 14 000
Stacje TV 0
Stacje radiowe 0
Magazyny 12 000
Gazety codzienne 2 913
Edukacja 30 809
Pozostałe 146 436
TELEKOMUNIKACJA Internet 21 140
Systemy telefonii komórkowej 0
Telefonia stacjonarna 0
Pozostałe 0
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 0
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI 184 700
MOTORYZACJA/TRANSPORT Samochody 43 494
Oleje/Paliwa 0
Stacje benzynowe 69 936
Transport 700
Pozostałe 95 503
FINANSE/MARKETING Banki 148 950
Ubezpieczenia 2 000
Pozostałe 48 375
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI Proszki do prania 0
Pozostałe 0
BEZPŁATNE I AUTOPROMOCJA Akcje społeczne non-profit 24 069
Pozstałe 78 000
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA AGD/RTV 0
Pozostałe 83 544
USŁUGI Biura podróży 54 562
Usługi medyczne 56 707
Pozostałe 56 614
BUDOWNICTWO 221 890
PRODUKTY DLA DZIECI 1 682
ODZIEŻ/OBUWIE 262 688
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 0
PRZEMYSŁ 4 560
ROLNICTWO/OGRODNICTWO 1 590
KAMPANIE POLITYCZNE 0
NIEOKREŚLONY SEKTOR 0
ŁĄCZNIE 2 547 774


– Wyniki sprzedaży reklamy tranzytowej świadczą o jej nieuchronnym zaniku w Polsce przy założeniu, że nie zmieni się sytuacja formalno-prawna tej formy reklamy. Ograniczenia administracyjne w tym zakresie w większości największych polskich miast wykluczają utrzymanie w jakiejkolwiek formie reklamy tranzytowej – komentuje Lech Kaczoń.

Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy) AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. Uwzględnione zostały wszystkie przychody ze sprzedaży na rynku out of home. W stosunku do I kwartału ub.r. zmieniła się liczba firm raportujących do IGRZ, stąd wyniki porównań I kwartału br. do I kwartału ub.r. mogą odbiegać od rzeczywistych o 0,6 proc.

Dołącz do dyskusji: 115,5 mln zł na reklamę zewnętrzną w I kw. br.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
reklama zewnętrzna jest gówno warto - liczy się tylko telewizja i internet
0 0
odpowiedź