SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

11 bit studios z zyskiem wyższym od prognoz, prowadzi zaawansowane negocjacje dot. inwestycji

11 bit studios wypracowało w trzecim kwartale 4,1 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie. Średnia prognoz analityków wynosiła 2,6 mln zł. Przychody były zbliżone do oczekiwań i sięgnęły 13,4 mln zł.

Wynik EBITDA 11 bit studios w trzecim kwartale to 5,8 mln zł. Był o 20 proc. wyższy od konsensusu.

Po trzech kwartałach 11 bit studios zanotowało 49,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 28 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Zysk netto spadł o 46 proc. do 17,4 mln zł. Zysk w tym roku obciążały niegotówkowe rezerwy tworzone w związku programem motywacyjnym na lata 2021-2025: od początku roku sięgnęły one 2,92 mln zł.

Od stycznia do września spółka wypracowała ok. 33 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej, na koniec września wartość aktywów finansowych (gotówki i jej ekwiwalentów, instrumentów finansowych oraz należności handlowych i podatkowych) wzrosła do 121,5 mln zł.

Wartość bilansowa niezakończonych prac rozwojowych na koniec września wzrosła do 43,4 mln zł z 37,6 mln zł kwartał wcześniej. Obejmują one głównie nakłady na tworzone przez spółkę gry komputerowe - „Frostpunk 2”, „Projekt 8” oraz „Dolly” - a także tytuły zewnętrzne z wydawnictwa 11 bit publishing.

W liście do akcjonariuszy zarząd 11 bit studios chwali zainteresowanie drugą częścią gry „Frostpunk”, której zapowiedź miała miejsce 12 sierpnia. Zwiastun obejrzano jak dotąd ponad 5 mln razy w serwisie Youtube i na innych tego typu platformach a liczba graczy, którzy umieścili „Frostpunka 2” na swojej liście życzeń (wishlist) w serwisie Steam "daleko przekracza wishlistę 'Frostpunka' bezpośrednio przedpremierą w kwietniu 2018 roku.

25 proc. wpływów 11 bit studios z gier innych producentów

Po trzech kwartałach przychody ze sprzedaży „Moonlightera”, „Children of Morta” oraz pozostałych produkcji zewnętrznych studiów, wydanych przez 11 bit studios, odpowiadały za ok. 25 proc. przychodów spółki. W raporcie podano, że prace nad pozyskiwaniem nowych tytułów do portfolio wydawniczego spółki nabrały w ostatnim czasie wyraźnego przyspieszenia i przynoszą rezultaty, o których 11 bit studios "będzie chciało wkrótce poinformować".

Spółka prowadzi rozmowy z kilkoma spółkami w sprawie zakupu udziałów, przy czym w jednym przypadku negocjacje są "mocno zaawansowane". 11 bit studios podtrzymało w raporcie, że chce nabywać mniejszościowe udziały w podmiotach zewnętrznych a preferowanym źródłem finansowania transakcji będą środki własne. Spółka nie wyklucza jednocześnie innych modeli finansowania akwizycji.

11 bit studios jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji za akcję firmy płacono 468,20 zł, co daje kapitalizację w wysokości 1,107 mld zł.

W czerwcu członkowie zarządu 11 bit zapowiedzieli, że firma w sierpniu zaprezentuje nową grę, do końca br. kolejną, a kumulacja premier przypadnie w 2023 roku.

Dołącz do dyskusji: 11 bit studios z zyskiem wyższym od prognoz, prowadzi zaawansowane negocjacje dot. inwestycji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl