10,6 mln widzów obejrzało pierwsze, sondażowe wyniki II tury
10,6 mln widzów obejrzało w niedzielę 4 lipca br. pierwsze, sondażowe wyniki II tury wyborów prezydenckich ogłaszane przez czołowe stacje i ich kanały informacyjne po godz. 20.00. Najwięcej widzów wybrało w tym czasie publiczną Jedynkę.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że TVP 1 między 20.05 a 20.05 oglądało 4,74 mln widzów, co dało tej stacji 36,90 proc. udziału w rynku. Druga była telewizja TVN gromadząca wtedy 2,19 mln widzów, a trzeci Polsat z widownią na poziomie 1,6 mln osób. Dalej uplasowały się: TVN 24 (1,1 mln), TVP Info (460 tys.) i Polsat News (310 tys.). Łączny udział w rynku kanałów prezentujących sondaże i pierwsze reakcje po nich wyniósł 82,49 proc.
Niedziela, 4 lipca br., ogłoszenie wyników II tury, godz. 20.00 – 20.05 | ||
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 4 741 002 | 36,90% |
TVN | 2 186 440 | 17,02% |
Polsat | 1 595 735 | 12,42% |
TVN 24 | 1 104 913 | 8,60% |
TVP Info | 462 099 | 3,60% |
Polsat News | 311 701 | 2,43% |
TVP Polonia | 162 115 | 1,26% |
Superstacja | 33 890 | 0,26% |
Suma | 10 597 895 | 82,49% |
Najpopularniejszym wieczorem wyborczy okazał się program “Wybory prezydenckie” nadawany w TVP 1 między 19.52 a 22.01, który obejrzało średnio 3,92 mln widzów, co dało tej stacji 28,07 proc. udziału w rynku.
“Czas decyzji” w TVN-ie emitowany między 19.50 a 20.48 przyciągnął przed ekrany 1,94 mln osób przy udziale na poziomie 14,18 proc.
Z kolei “Wieczór wyborczy” Polsatu miał średnio 780 tys. widzów i 10,18 proc. udziału, z tymże składał się on z kilku części. Pierwsza, nadana między 19.36 a 20.14 z wynikami sondaży miała 1,48 mln widzów. Potem emitowano kilkuminutowe wejścia, zaś o 23.15 nadano ponad półtoragodzinną część “Wieczoru wyborczego”.
Spośród wieczorów w kanałów informacyjnych, największą popularnością cieszył się program “Czas decyzji” emitowany w TVN 24 od 19.25 do 0.03 (przez godzinę równolegle z TVN-em), który przyciągnął przed ekrany 1,05 mln widzów.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||||
Stacja | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | WYBORY PREZYDENCKIE 2010 | 19:52 | 22:01 | 3 918 284 | 28,07% | 20,52% |
TVN | CZAS DECYZJI | 19:50 | 20:48 | 1 941 649 | 14,18% | 16,52% |
Polsat | WIECZOR WYBORCZY | 19:36 | 20:14 | 1 477 743 | 12,02% | 10,57% |
21:14 | 21:15 | 1 347 910 | 9,26% | 11,42% | ||
22:13 | 22:15 | 1 566 926 | 12,61% | 16,73% | ||
23:15 | 00:54 | 404 190 | 7,85% | 7,85% | ||
Średnia | 784 519 | 10,18% | 9,37% | |||
TVN 24 | CZAS DECYZJI | 19:25 | 00:03 | 1 053 184 | 9,24% | 8,17% |
TVP Info | WYBORY PREZYDENCKIE 2010 | 19:52 | 22:00 | 666 598 | 4,78% | 3,14% |
22:02 | 00:00 | 865 063 | 9,06% | 4,95% | ||
Średnia | 761 585 | 6,43% | 3,91% | |||
Polsat News | WIECZOR WYBORCZY | 19:36 | 01:59 | 120 930 | 1,35% | 0,96% |
TVP Polonia | WYBORY PREZYDENCKIE 2010 | 19:52 | 22:01 | 128 703 | 0,92% | 0,47% |
Superstacja | WYBORY 2010 | 19:46 | 01:59 | 22 537 | 0,25% | 0,14% |
Dane telemetryczne pokazują, że wszystkie wieczory wyborcze na głównych antenach oglądały najchętniej kobiety. Program TVP 1 osiągnął najlepsze wyniki wśród widzów starszych i mieszkańców wsi i małych miast, natomiast “Czas decyzji” TVN-u przodował w grupie 25-34 lat oraz w średnich i dużych miastach. Wieczór Polsatu był pomiędzy programami Jedynki i TVN-u.
TVP 1 | TVN | Polsat | |||||
ADH % | AFF | ADH % | AFF | ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 43,39% | 90 | 41,92% | 87 | 44,64% | 93 |
Kobiety | 56,61% | 109 | 58,08% | 112 | 55,36% | 107 | |
Wiek | 4-9 | 1,05% | 18 | 0,59% | 10 | 1,03% | 17 |
10-15 | 2,05% | 29 | 1,98% | 28 | 2,94% | 42 | |
16 - 19 | 1,05% | 18 | 2,37% | 41 | 1,01% | 18 | |
20 - 24 | 2,44% | 30 | 3,47% | 42 | 3,08% | 38 | |
25 - 29 | 3,68% | 41 | 10,40% | 117 | 3,02% | 34 | |
30 - 34 | 6,21% | 76 | 9,21% | 113 | 6,39% | 78 | |
35 - 39 | 5,80% | 82 | 8,66% | 122 | 9,82% | 138 | |
40 - 44 | 5,22% | 81 | 5,29% | 82 | 8,13% | 126 | |
45 - 49 | 6,65% | 93 | 8,16% | 115 | 14,77% | 207 | |
50 - 54 | 10,46% | 127 | 9,51% | 115 | 13,00% | 157 | |
55 - 59 | 11,46% | 151 | 12,23% | 161 | 11,45% | 151 | |
60+ | 43,91% | 225 | 28,15% | 144 | 25,36% | 130 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,38% | 111 | 24,94% | 64 | 33,82% | 87 |
< 50 tys. | 24,29% | 101 | 20,55% | 85 | 25,73% | 107 | |
50-100 tys. | 8,75% | 102 | 11,19% | 131 | 6,05% | 71 | |
100-200 tys. | 6,77% | 85 | 9,98% | 125 | 15,08% | 189 | |
> 200 tys. | 16,80% | 82 | 33,35% | 164 | 19,32% | 95 | |
Zawód | Top management | 8,05% | 104 | 11,24% | 145 | 9,64% | 124 |
Pracownicy średniego szczebla | 11,85% | 82 | 21,91% | 151 | 15,88% | 110 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,51% | 87 | 21,29% | 105 | 26,54% | 131 | |
Emeryci | 50,78% | 204 | 33,35% | 134 | 32,46% | 130 | |
Inni | 11,81% | 36 | 12,22% | 37 | 15,48% | 47 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 52,76% | 115 | 45,05% | 98 | 54,88% | 119 |
Średnie | 29,85% | 101 | 35,20% | 119 | 29,52% | 100 | |
Wyższe | 14,28% | 125 | 17,19% | 150 | 11,62% | 102 | |
Inne | 3,11% | 24 | 2,57% | 20 | 3,97% | 31 |
Dołącz do dyskusji: 10,6 mln widzów obejrzało pierwsze, sondażowe wyniki II tury
walczyli z takim chrabstwem a rodzice z komuną a teraz głupi naród wszystko zaprzepaścił( mowa o tych 52%).Ręka rękę myje wąsacz też się ustawił , gronkowiec, kwasieluch, teraz banda rudego. Już nie ma Polski, władza przeszła w ręce PO-paprańców można tylko zapłakać.....