Telewizja 2024-10-17
34

W telewizji wPolsce24 dużo więcej reklam. Ale 18 razy tańszych niż w Republice

Gwiazdy nowej telewizji wPolsce24, fot. facebook.com/telewizjawpolsce Gwiazdy nowej telewizji wPolsce24, fot. facebook.com/telewizjawpolsce

W pierwszym miesiącu nadawania debiutująca stacja wPolsce24 wyemitowała 21,7 tys. spotów od 181 marek - wynika z raportu adMonit IMM. Dla porównania w tym samym czasie w Telewizji Republika spotów było blisko 2 tys. 

2 września br., w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała nowa prawicowa stacja wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał jej miesiąc otwarcia w porównaniu do TV Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a od 12 lipca br. jest dostępna na MUX 8.

Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy Merlin, Plus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto w kwocie 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.


Zobacz też: pierwszy miesiąc wPolsce24

W Republice wciąż niewiele reklam

Analizując wyniki stacji TV Republika, zebrane w aplikacji adMonit, widać, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium, czy Alior Bank. 

We wrześniu br. w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (producent RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46 proc. wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. Istotne jest, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.
 

Autor: bg

Więcej informacji: wPolsce24, reklamy, IMM, Republika

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (34) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas