Technologie 2024-10-22
2

Biedronka ma swój wirtualny sklep

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) wkracza do świata wirtualnej rozrywki z edukacyjną grą na platformie Roblox. Pokaże tam m.in. na czym polega obsługa klientów i jak szybko oraz mądrze robić zakupy. Dodatkową atrakcją dla graczy będzie możliwość zbierania w wirtualnym sklepie pluszaków z Gangu Produkciaków i ich wymiana w realnym świecie na naklejkę uprawniającą do ich odbioru.

Sieć sklepów Biedronka rozszerza swoje działania marketingowe i zamienia zakupy w przygodę, uruchamiając “symulator Biedronki” w grze Roblox. To pierwsza tego typu realizacja w historii firmy, która w całości opiera się na wirtualnym świecie. Nowa gra ma przybliżyć graczom nie tylko to, jak wygląda praca w sklepach sieci, ale też uczyć ich tworzenia listy zakupów. W grze twórcy starali się jak najwierniej odwzorować sklepy sieci Biedronka. W interaktywnym świecie gracze będą mogli wcielić się w rolę pracownika lub klienta, odkrywając tajniki handlu detalicznego. 

Jako pracownicy, zadbają o dostawy świeżych produktów z magazynu, wyłożenie towarów na półkę, zadbają o czystość, obsłużą klientów zarówno przy kasie, jak i udzielą informacji w sklepie. Będą mieli również możliwość upieczenia chleba. Klienci z kolei będą mogli realizować listy zakupów. Zarówno klienci, jak i pracownicy mają w grze możliwość kolekcjonowania wszystkich Produkciaków. Komplet wirtualnych maskotek to dla graczy szansa na otrzymanie kodu na naklejkę uprawniającą do odbioru pluszaka w rzeczywistym świecie. Narratorem i przewodnikiem po wirtualnej przestrzeni sklepowej jest Apka Biedronka, ktora pokazuje tutoriale i wyjaśnia zasady gry.

- Wraz z uruchomieniem świata w grze Roblox, stawiamy na innowacyjne rozwiązania i angażujące młodszą grupę odbiorców działania. Tym samym otwieramy nowe możliwości i działamy w zgodzie z aktualnymi trendami w marketingu. Nasza gra w Roblox ma nie tylko wymiar rozrywkowy. To nic innego jak nauka przez zabawę. Wierzymy, że dzięki niej najmłodsi łatwiej przyswoją ważne umiejętności, takie jak „smart shopping”, czy tworzenie listy zakupów. Nasza najnowsza kampania lojalnościowa zachęca do zamienienia zakupów w przygodę – przygoda w wirtualnym sklepie to kolejny poziom, na który zabieramy naszych klientów - mówi Ewa Wróblewska-Kubiak, starszy menedżer ds. marketingu w sieci Biedronka

Roblox to globalna platforma rozrywkowa, która gromadzi ponad 79,5 miliona aktywnych użytkowników dziennie, a 250 mln w ciągu miesiąca. 

Swoje wirtualne odpowiedniki mają też inne sieci sklepów: Kaufland na Roblox obecny jest od początku tego roku, a Żabka jest obecna w Fortnite.

Autor: bg

Więcej informacji: Biedronka, Roblox

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas