Allegro wprowadza ofertę napojów alkoholowych na platformę. Od 21 października wybrani sprzedający udostępnią swój asortyment w tej kategorii. Oferta będzie ograniczona do osób pełnoletnich.
Jak podaje Allegro w oficjalnym komunikacie, w ramach pilotażu „udostępni zarówno platformę jak i narzędzia sprzedającym, którzy zostali wybrani w oparciu o obiektywne kryteria, a także mają odpowiednie uprawnienia i doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży online”
„Platforma wdrożyła szereg rozwiązań technologicznych, by zapewnić bezpieczeństwo zakupów i dostaw oraz ograniczyć widoczność produktów osobom niepełnoletnim. Nocne dostawy bądź odbiór w automatach paczkowych nie będą możliwe. Dostęp do kategorii będzie zablokowany dla kont junior” – informuje polski gigant e-commerce.
Zobacz: Oto najbardziej cenione marki w oczach Polaków. Liderem gigant e-commerce
Nowa kategoria na Allegro
Klient chcący kupić alkohol na Allegro zobaczy kilka zabezpieczeń. Dostęp do kategorii będzie możliwy jedynie dla pełnoletnich użytkowników i dodatkowo wyłącznie po zalogowaniu. Wymagane będzie potwierdzenie wieku oraz zaakceptowanie warunków regulaminu w tej kategorii.
Ponadto, po kilkunastu minutach braku aktywności w przeglądarce oferta alkoholi zostanie zasłonięta, a klient zobaczy ponowną prośbę o potwierdzenie wieku.
Kupiony alkohol będzie można odebrać osobiście w punkcie sprzedaży lub przez kuriera do rk własnych. Kurier będzie zobowiązany do weryfikacji tożsamości, wieku, trzeźwości odbiorcy oraz sprawdzenia specjalnego kodu PIN, a następnie potwierdzenia wykonania pełnej weryfikacji, którą otrzyma również sprzedawca.
Dostawy odbywać się będą w standardowych godzinach pracy kurierów, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 - 16.00 i w soboty do godziny 13.00.
Allegro ma w Polsce już 14,9 mln aktywnych kupujących (wobec 14,3 mln rok wcześniej). W zeszłym kwartale każdy wydał na jej platformach średnio 3 870 zł, o 5,6 proc. więcej niż przed rokiem.
W Polsce Allegro pozostaje liderem e-commerce. Według danych Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w lipcu 2024 roku platformę odwiedziło 17,63 mln użytkowników, czyli 59,15 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził w niej średnio prawie dwie godziny - dokładnie godzinę, 56 minut i sekundę.