22 września odbywała się premiera filmu „Król życia”. Podczas wydarzenia miała również miejsce aktywacja wspierająca Fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, jedyną organizację pozarządową w Polsce, która szuka ludzi zaginionych i wspiera ich rodziny. Za koncept kreatywny i realizację akcji odpowiadają należące do grupy Dentsu Aegis Network Polska agencje Isobar oraz Posterscope.
Podczas uroczystej premiery aktorzy, muzycy i celebryci pozowali na ściance trzymając zdjęcia osób, które zaginęły podczas ostatnich tygodni i są aktualnie poszukiwane przez Fundację ITAKA. Do akcji przyłączyli się m.in.: Czesław Mozil, Kasia Stankiewicz, Ian Rooth, Sambor Czarnota, Marek Koterski z żoną, Katarzyna Warnke czy Joanna Kulig.
- Codziennie docierają do nas tysiące informacji. Czasem trudno wyłowić, te które mają największe znaczenie. W Polsce co roku zgłaszane jest ponad 17 tys. zaginięć, więc każdy kanał dotarcia z wizerunkiem osób których szukamy do szerszego odbiorcy jest niezwykle ważny. – mówi Aleksander Zabłocki, PR Specialist z Fundacji ITAKA.
Koncept kreatywny opiera się o naturalne zainteresowanie życiem znanych osób. – Wielu z nas z zapartym tchem śledzi życie aktorów, muzyków, celebrytów. Sprawdzamy jak wyglądali na galach, interesujemy się tym, co dzieje się w ich życiu. Jednocześnie ignorujemy informację dotyczące osób, które mogą potrzebować naszej pomocy. Celem akcji „Znani Zaginieni” jest oddanie przestrzeni medialnej, która na co dzień zarezerwowana jest dla osób znanych, ludziom na których powrót czekają ich bliscy – mówi Anna Królewicz, senior copywriter w Isobar Polska, współautorka pomysłu.
Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych na bieżąco umieszcza wizerunki osób zaginionych w serwisie zaginieni.pl. Na stronie znajdują się zdjęcia oraz informacje na temat osób zaginionych wraz z miejscami ich ostatniego pobytu.