Od dziś, w ponad 8000 sklepach Żabka, każdy ma możliwość wsparcia finansowego działań Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Polskiego Czerwonego Krzyża za pomocą płatności kartą lub zbliżeniowo – przy pomocy zegarka czy telefonu. Zebrane w ten sposób datki zostaną podzielone po równo pomiędzy obie organizacje charytatywne i wesprą ich działania humanitarne w obliczu wojny w Ukrainie. Aby wpłacić darowiznę należy przyjść do sklepu, przy kasie zadeklarować kwotę na rzecz organizacji i dokonać płatności elektronicznie, bez konieczności robienia zakupów.
– Wielu obywateli Ukrainy to nasi pracownicy, franczyzobiorcy lub ich współpracownicy, dlatego niezwłocznie zadeklarowaliśmy gotowość do udzielenia niezbędnej pomocy, zapewniliśmy transport ich rodzin oraz pokrywamy koszty wynajmu mieszkań. Realizujemy również pomoc na granicy. Do tej pory przekazaliśmy wsparcie finansowe oraz ponad 200 ton żywności i środków higienicznych o wartości ok. 1,5 mln złotych. Jednocześnie docierają do nas głosy organizacji humanitarnych, by pomagać odpowiedzialnie i reagować na konkretne potrzeby. Dlatego zaoferowaliśmy udostępnienie naszych placówek i wprowadzamy we wszystkich ponad 8000 sklepach naszej sieci możliwość przekazania za pośrednictwem karty płatniczej lub telefonu dowolnie wskazanej kwoty na rzecz organizacji humanitarnych PAH i PCK prowadzących działania pomocowe – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska.
– Społeczności w Ukrainie odczuwają ciężar trwającego od prawie 8 lat konfliktu. Wydarzenia ostatnich dni wywołały strach w codziennym życiu ludzi, którzy zmuszeni są opuścić swoje domy. Bez pilnych działań można spodziewać się konsekwencji humanitarnych na dużą skalę. Dlatego Polski Czerwony Krzyż wspiera zarówno uchodźców przybywających do Polski, udzielając im pomocy humanitarnej i medycznej, jak i Ukraiński Czerwony Krzyż, który pomaga w Ukrainie. Wsparcie finansowe naszych partnerów i darczyńców pozwala nam na podejmowanie natychmiastowych działań – powiedział Jerzy Bisek, prezes Polskiego Czerwonego Krzyża.
– Jako Polska Akcja Humanitarna działamy w Ukrainie od początku konfliktu w 2014, więc doskonale zdajemy sobie sprawę z sytuacji obywateli i obywatelek Ukrainy. Jednak w ciągu kilku ostatnich dni, sytuacja dramatycznie się zmieniła i jedynie dzięki ogromnej odpowiedzi polskiego społeczeństwa, jesteśmy w stanie działać. Zapewniamy paczki żywnościowe oraz z materiałami higienicznymi i pierwszej potrzeby, wsparcie psychologiczne i wiele więcej. Dzięki partnerom takim jak Żabka, będziemy w stanie działać długofalowo i efektywnie pomagać wszystkim osobom potrzebującym - mówi Inez Jaworska z Polskiej Akcji Humanitarnej.
Żabka solidaryzuje się ze społecznością ukraińską. Sieć m.in. przekazała już ponad 200 ton żywności oraz niezbędnych artykułów higienicznych na granicę, we współpracy z partnerami: Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, Polskim Czerwonym Krzyżem i Polskim Związkiem Ukraińców. Pomoc dotarła m.in. do takich miejsc jak: Punkt sztabu kryzysowego podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Korczowej, przejścia graniczne Hrebenne-Rawa Ruska, Dołhobyczów-Uhryniw, Zosin i Dorohusk, a także na dworce PKP w Przemyślu i Warszawie. W akcje pomocowe angażują się także franczyzobiorcy Żabki z Przemyśla, Hrubieszowa, Oleszyc, Ustrzyk Dolnych i Tomaszowa Lubelskiego, którzy rozdają w sklepach ciepłe napoje i przekąski. W pozostałych miastach franczyzobiorcy organizują zbiórki oraz dostarczają towar własnymi autami na granicę.
Sieć podjęła także decyzję o finansowaniu wynajmu mieszkań dla rodzin swoich pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców, którzy ściągają rodziny do Polski. Organizuje transport dla rodzin pracowników z granicy do miejsc pobytu w Polsce. Będzie także dofinansowywać koszty wynajmu mieszkań dla uchodźców z Ukrainy.
Na terenie centrów logistycznych sieć powołała punkty konsultacyjne, w których można uzyskać informacje na temat oferowanego przez Żabkę wsparcia. Uruchomiła też specjalną infolinię z pomocą prawną oraz psychologiczną, zaangażowała się w poszukiwania psychologów, którzy mogliby pomagać rodzinom na miejscu, na bieżąco pomaga też w transporcie rodzin pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców z granicy.
________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
_______________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509