Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2018-02-06

A A A POLEĆ DRUKUJ

XXVII atestacja żywności programu promocyjnego „Doceń polskie”

Nabiał, pieczywo, mąki, mięsa, oleje; łącznie - 142 produkty oceniono w trakcie pierwszej w tym roku atestacji żywności programu „Doceń polskie”. Wyroby niemal 70 wytwórców z całej Polski zostały sprawdzone indywidualnie przez członków Loży Ekspertów. Ci zaś znakiem jakości „Doceń polskie” uhonorowali wyróżniające się produkty.

To była dwudziesta siódma certyfikacja żywności w historii Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, a zarazem pierwsza zorganizowana w tym roku. W środę, 31 stycznia, Loża Ekspertów pod przewodnictwem Mirka Drewniaka oceniła 142 wyroby spożywcze z oferty 66 firm, rekordzista zgłosił aż 12 propozycji.
Honorowy patronat nad wszystkimi certyfikacjami organizowanymi w ramach tego przedsięwzięcia sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Certyfikacje programu „Doceń polskie” odbywają się co kwartał, a każda z firm może zgłosić do udziału nieograniczoną liczbę swoich wyrobów. - W trakcie każdej atestacji oceniamy różnorodne wyroby. Są to produkty zarówno tradycyjne, jak i ich wariacje. Ocenie podlegają trzy czynniki: smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Za każdą z cech przyznajemy punkty w skali od 1 do 10 - mówi Katarzyna Salomon, członkini Loży Ekspertów. Jak dodaje, do zdobycia znaku jakości potrzeba minimum 7,5 pkt., zaś tytuł TOP PRODUKT jest nadawany artykułom z maksymalnymi notami. 

Podczas styczniowego audytu ocenie poddane zostały artykuły spożywcze z całego kraju, z wszystkich 16 województw. Eksperci programu „Doceń polskie” sprawdzili m. in. makarony, nabiał, pieczywo, mięsa, słodycze, napoje, przetwory owocowe i warzywne, dania gotowe, miody, rybne specjały, oleje, słodkie wypieki oraz mąki. - Produkty w programie „Doceń polskie” oceniam od pierwszej edycji, czyli już prawie 7 lat. Przez ten okres działo się wiele. O ile na początku zdarzały się wyroby, które mogły być niedopracowane, czy to jakościowo, logistycznie lub cenowo, o tyle teraz poziom się bardzo wyrównał; już od dawna tyle „dziesiątek” nie widziałem. Pojawiają się produkty niszowe, rzekłbym eksperymentalne, które są na tyle dopracowane, że mogą się natychmiast znaleźć na rynku - stwierdza Mirek Drewniak, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni oraz przewodniczący Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. 

W ocenie rodzimych wyrobów, tradycyjnie już udział wzięła Celina Nierodkiewicz. Członkini Loży Ekspertów zwróciła uwagę, iż prezentowana w trakcie audytów żywność utrzymuje wysoki poziom zarówno pod względem smakowym, jak i wizualnym. - Pierwsza w tym roku atestacja żywności prezentowała niesamowicie wysoki poziom produktów. Wytwórcy „serwują” coraz lepsze jakościowo specjały, co mogliśmy zaobserwować teraz w poszczególnych segmentach, na przykład w nabiale, mięsie i pieczywie. Producenci zwrócili także uwagę na opakowania swoich artykułów, które były dopracowane i stworzone ze smakiem. Widać wyraźnie tendencję wychodzenia producentów naprzeciw potrzebom potencjalnych klientów - wyjaśniła Celina Nierodkiewicz, członkini Loży Ekspertów. 

Żywność w trakcie XXVII audytu oceniał także Wiesław Bober, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni. - Nie ukrywam, że na prezentowane wyroby patrzę nie tylko okiem eksperta, ale także restauratora. Pośród ocenianych wyrobów znalazły się więc takie, które chciałbym zobaczyć w menu swojej kuchni. Oceniając naszą, rodzimą żywność wyłącznie na podstawie wyrobów firm zaangażowanych w program można powiedzieć, że branża zmierza w bardzo dobrym kierunku - mówi Wiesław Bober, Executive Chef Fabryki Wełny Hotel & SPA w Pabianicach, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni. 

Należy wspomnieć, że połowa firm, które przystąpiły do styczniowego audytu posiada już znaki jakości „Doceń polskie”. Producenci zgłosili do oceny kolejne wyroby lub też starali się o uzyskanie znaku promocyjnego dla propozycji ze swojej oferty. 

- Do pierwszej w tym roku atestacji zgłosiło się niemal 70 firm. Podobnie jak w trakcie dotychczasowych audytów, wytwórcy reprezentowali całą Polskę. W związku z czym, nie zabrakło produktów stricte regionalnych, jak i specjałów firm o zasięgu ogólnopolskim. Znak promocyjny programu „Doceń polskie” to dla producentów rodzimej żywności dodatkowy atut, nie tylko w kontekście patriotyzmy konsumenckiego - podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
- Warto pamiętać, że certyfikat to zaledwie początek, bowiem laureaci otrzymują zestaw narzędzi, które wspomogą jego działalność. Dlaczego? Wytwórcy nagrodzonych specjałów przez 2 lata mogą posługiwać się godłem „Doceń polskie” w dowolnej formie i w zależności od swoich potrzeb. Dlatego też, niezmiernie cieszy nas, że producenci czerpią korzyści z posiadania znaku, ponieważ dzięki temu mogą umacniać swoją pozycję na rynku spożywczym - podsumowuje organizatorka programu „Doceń polskie”.

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

 

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS