Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-03-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

Wszystkie Ekodrogi prowadzą do Pasażu Łódzkiego

150x110

W dniach 19-20.03.2011 w Centrum Handlowym Pasaż Łódzki przy Al. Jana Pawła II odbędzie się inauguracja akcji edukacyjnej „Ekodroga”- Twoja droga do ekologicznego życia. Centrum handlowe w trosce o jakość życia mieszkańców Łodzi zaproponuje alternatywne wobec samochodu środki transportu, zaś odwiedzający otrzymają Bilet Klienta, którego elementem są plany nowych linii autobusów bezpłatnych Pasażu Łódzkiego.

Transport zbiorowy to dla dużych miast kluczowy temat. Europejskie metropolie starają się kontrolować ruch samochodowy i namawiają kierowców do korzystania z transportu publicznego. Ograniczenie liczby pojazdów poruszających się po drogach wydatnie zmniejsza korki obniża emisję szkodliwych substancji i poziom hałasu. Pasaż Łódzki, chcąc poszerzać ekologiczną wiedzę swoich klientów, inauguruje akcję „Ekodroga”.

Według raportu Deloitte ze stycznia 2011 „pracujący w 7 polskich miastach średnio tracili w korkach w 2010 roku 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie”. Jednocześnie Łódź, obok Katowic, jest jednym z tych miast, w którym niezadowolenie z transportu publicznego jest największe.

W trosce o swoich klientów, na podstawie ich uwag i sugestii, Pasaż Łódzki zmodyfikował trasy bezpłatnych linii autobusowych. W ten sposób centrum handlowe stara się ułatwić klientom dotarcie na zakupy, jednocześnie zachęcając ich, by zamiast samochodu wybierali komunikację zbiorową. W dniach 19-20 marca osoby odwiedzające Pasaż Łódzki otrzymają Bilet Klienta i będą mogły dowiedzieć się więcej o ekologicznym sposobie życia. Bilet Klienta to zestaw informacji dotyczących przebiegu nowych tras autobusów bezpłatnych i godzin ich odjazdu spod centrum handlowego.

Materiał został przygotowany tak, by po złożeniu miał rozmiar karty kredytowej – w rezultacie zainteresowani będą mogli nosić Bilet Klienta w portfelu lub kieszeni i korzystać z niego w razie potrzeby. Linie obsługują autobusy Mercedes Benz Citaro, które oferują 40-47 miejsc siedzących i jednorazowo mogą zabrać nawet do 100 osób. Według danych Pasażu Łódzkiego w ciągu weekendu na podróż autobusem decyduje się ok. tysiąca osób, co stanowi zaledwie 1/30 wszystkich odwiedzających centrum.

Oczywiście autobusy i tramwaje nie są jedyną alternatywą dla samochodu osobowego. Zbliża się wiosna, a to doskonały czas, by rozpocząć przygodę z rowerem. W czasie weekendowej akcji w Pasażu Łódzkim powstanie specjalne stanowisko, na którym doświadczony pracownik będzie doradzał klientom jaki rower wybrać, biorąc pod uwagę jego zastosowanie i indywidualne potrzeby kupującego.

Zmiana nawyków nie jest łatwa i często wymaga wyrzeczeń. Korzystanie z taboru Pasażu Łódzkiego,  innych form komunikacji zbiorowej, a także rowerów może nie tylko zmniejszyć korki na ulicach Łodzi, ale też przyczynić się do wzrostu jakości życia w naszym mieście.

Głęboko wierzymy, że akcja ‘Ekodroga’ może zainspirować naszych klientów do wdrożenia proekologicznych rozwiązań w swoim codziennym życiu” mówi Anna Mrzewa, Dyrektor Pasażu Łódzkiego.  „Transport zbiorowy, czy rower to tak naprawdę początek drogi do świadomej, ekologicznej postawy. Po wyjściu z domu i dotarciu na miejsce możemy przecież pomyśleć także o tym, by w czasie zakupów wybierać tylko ekologiczne produkty i ekologiczne opakowania”.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS