Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-08-09

A A A POLEĆ DRUKUJ

Quo Vadis Internecie?

Jeszcze do niedawna, by korzystać z zasobów Internetu, trzeba było posiadać komputer połączony kablem do gniazdka telefonicznego. Wielu trochę starszych użytkowników sieci ma jeszcze w pamięci dźwięk wybierania numeru przez modem i czekanie z wypiekami na twarzy na połączenie. Internet wtedy był luksusem, koszty ogromne, a transfer… lepiej nie wspominać.

Dziś na szczęście sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Najnowsze badania firmy Millward Brown SMG/KRC przeprowadzone na przełomie 2010 i 2011 roku pokazują, że z Globalnej Sieci korzysta już 54,2% Polaków. Internet „zagościł pod strzechy” - stał się czymś codziennym. Nie jest już więcej ekskluzywną zabawką, ale zwykłym, codziennym elementem życia. Czy możliwy jest jeszcze większy postęp?

Według Prawa Moora’a liczba tranzystorów w procesorach podwaja się co 24 miesiące. Oznacza to mniej więcej tyle, że moc obliczeniowa komputerów wzrasta bardzo szybko i cyklicznie. Równocześnie ze zwiększaniem się możliwości procesorów przebiega ich miniaturyzacja. Kiedyś synonimem komputera było wielkie metalowe pudło stojące pod biurkiem – w chwili obecnej gdy mówimy „komputer” widzimy oczyma wyobraźni smukłego i eleganckiego notebooka. Miniaturyzacja zaszła jednak jeszcze dalej – standardem stają się supernowoczesne telefony komórkowe. Przeciętny smartfon ma lepsze parametry obliczeniowe niż jego pra, pradziadek – ‘blaszany PeCet’. To zjawisko miniaturyzacji sprzętu komputerowego nie mogło nie odcisnąć piętna na Internecie.

Internet w komórce stał się faktem. Dostęp do sieci jest dziś praktycznie niegraniczony przez fizyczne bariery. Obecnie możemy przeglądać nasze ulubione strony czy poszukiwać interesujących informacji jadąc autobusem czy czekając w kolejce do sklepu. Mara Meeker, analityk firmy konsultingowej Morgan Stanley, twierdzi, że za 5 lat światowy Internet będzie miał więcej użytkowników mobilnych niż stacjonarnych. Coraz niższe ceny smartfonów tylko napędzają ten trend.

W Polsce jest wiele podmiotów które wspierają rozwój Internetu mobilnego. Jako przykład można przywołać ClickMaster Polska. Firma ta opublikowała szczegółowy raport na temat rozwoju tego medium w Polsce, jak i szans z niego wynikających. Jednak tworzenie stron internetowych specjalnie na urządzenia mobilne jest ciągle w naszym kraju mało popularne. Sytuacja ta dziwi, gdyż rosnąca liczba mobilnych internautów to świetna grupa docelowa dla wielu witryn. W ramach wspierania nowatorskich form korzystania z Internetu, firma ClickMaster Polska tworzy wersje mobilne wszystkich stron swoich klientów całkowicie za darmo. Takie działania popularyzatorskie na pewno wpłyną pozytywnie na rynek Internetu mobilnego.

Przytoczone przykłady jednoznacznie świadczą za tym, że Internet mobilny to kolejny szczebel ewolucji Globalnej Sieci, a także kierunek jej rozwoju. Raport portalu Interaktywnie.com -„Marketing Mobilny” - ukazuje, że w Polsce 15% Internautów to użytkownicy mobilni. Nie trzeba być jasnowidzem, żeby przewidzieć, że liczba ta będzie sukcesywnie rosnąć.

autor: Grzegorz Kozubowski

www.clickmaster.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS