Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-06-24

A A A POLEĆ DRUKUJ

Polskie kosmetyki? To lubię!

Najważniejszym kryterium wyboru kosmetyków jest cena oraz dobre doświadczenia z danym produktem. Konsumenci przyznają też, że nie bez znaczenia jest pochodzenie kosmetyku. Ponad połowa respondentów deklaruje, że zwraca uwagę na to, czy kupowany kosmetyk pochodzi z Polski. Najbardziej znaną polską marką jest Ziaja – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Dla 54% respondentów fakt, że kosmetyk pochodzi z Polski ma znaczenie. Największymi zwolenniczkami polskich kosmetyków są kobiety powyżej 35 roku życia. Na polskie pochodzenie kosmetyków rzadziej zwracają uwagę mężczyźni oraz osoby młode – zwłaszcza do 24 roku życia.

Wśród dziesięciu najbardziej znanych spontanicznie marek kosmetyków, niezależnie o d kraju pochodzenia, znalazły się trzy polskie marki: Ziaja, Soraya oraz Dr Irena Eris/ Lirene.

 „Polskie marki kosmetyczne od wielu lat intensywnie pracują nad swoim wizerunkiem, czego efekty widać. Polskie kosmetyki nie ustępują jakością kosmetykom zagranicznym i są doceniane przez polskich konsumentów. Warto zwrócić uwagę, że branża kosmetyczna ma w naszym kraju swoje długie tradycje. Jeszcze w czasach RWPG Polska specjalizowała się właśnie w produkcji kosmetyków i polskie produkty były uznawane za bardzo dobre jakościowo w innych krajach bloku wschodniego. Z naszego badania wynika, że Polacy, a zwłaszcza Polki chętnie kupują polskie kosmetyki. Polskie marki oferują zarówno zaawansowane technologicznie produkty, które jakością nie ustępują tym zagranicznym, jak również znacznie tańsze kosmetyki dostępne w zasadzie dla każdego. W ten sposób klienci otrzymują pełen wachlarz produktów prosto z Polski. To, że konsumenci deklarują zainteresowanie polskimi kosmetykami jest częścią pozytywnego ostatnio trendu doceniania polskiej jakości” – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na własnym panelu badawczym epanel.pl, w dniach 14-18.05.2015 wśród osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły dowolny produkt kosmetyczny i były osobami decyzyjnymi w zakresie tego zakupu. Próba, N=500. Próba reprezentatywna dla ogólnopolskiej populacji internautów pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i województwa.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS