Ser Koryciński, dżem z mirabelek małej przetwórni ze Starachowic, lubuskie marynowane podgrzybki, likier raciborski, mleko od krów rasy Jersey hodowanych w woj. łódzkim - te artykuły spożywcze łączy nie tylko fakt, że zostały wyprodukowane w Polsce. Ich wspólnym mianownikiem jest także wysoka jakość potwierdzona godłem programu „Doceń polskie”. Już ponad 700 wyrobów zdobyło to prestiżowe wyróżnienie, kolejne artykuły spożywcze firm biorących udział w programie „Doceń polskie” zostaną ocenione przez ekspertów w kwietniu.
Produktami spożywczymi, które zostały wyróżnione certyfikatem Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” można zapełnić największy nawet wózek sklepowy. Wśród ponad 700 wyrobów polskich firm znajdziemy właściwie wszystkie artykuły żywnościowe: nabiał, kasze, mąki, pieczywo, napoje, wędliny, alkohole, dania gotowe, przetwory, owoce, warzywa, a także lody i słodycze.
Duża różnorodność produktów starających się o zdobycie znaku promocyjnego to charakterystyczna cecha każdej z przeprowadzonych dotychczas jedenastu certyfikacji programu „Doceń polskie”. To właśnie podczas audytów eksperci oceniają zgłoszoną żywność i decydują o przyznaniu godła „Doceń polskie” wyrobom najwyższej jakości. Do certyfikacji kwalifikowane są wyłącznie produkty z tzw. polskim akcentem: produkowane w naszym kraju, z rodzimych składników lub na podstawie tradycyjnej receptury. W trakcie audytów pięcioosobowe jury przyznaje punkty (w skali 1-10) za smak i wygląd rodzimej żywności, ocenie podlega także stosunek jakości do ceny. Certyfikaty nadawane są wyłącznie tym wyrobom, które otrzymają od Loży wysokie noty. Tytuł TOP PRODUKT zarezerwowany jest zaś dla artykułów, którym eksperci przyznali maksymalną liczbę punktów.
W trakcie styczniowego, jedenastego już, audytu Loża Ekspertów wyróżniła kolejne produkty zasługujące na uwagę konsumentów. Certyfikat przyznano 59 wyrobom, 26 spośród nich otrzymało także tytuł TOP PRODUKT. Niektóre nagrodzone w styczniu artykuły spożywcze zostały wyróżnione już po raz drugi. Godło programu jest nadawane na 24 miesiące, po upływie tego okresu producent (jeśli nadal chce promować swoje wyroby znakiem „Doceń polskie”) jest zobowiązany dostarczyć je do ponownej oceny. Jeśli werdykt Loży Ekspertów jest pozytywny, producent nadal może korzystać z potencjału certyfikatu „Doceń polskie”.
Wyniki certyfikacji programu „Doceń polskie” udowadniają, że polscy producenci żywności proponują nie tylko smaczne, ale także bardzo interesujące wyroby. W styczniu Loża Ekspertów wyróżniła m.in.: dżem produkowany z dziko rosnącej Śliwy ałyczy, potocznie zwanej „mirabelką”, mleko od krów rasy Jersey cechujące się m.in. kremową barwą, dużą zawartością tłuszczu (6-8%) i białka (ok 4%), czy likier cytrynowo-miodowy zawierający 35 proc. alkoholu. Godło programu przyznano także Serom Korycińskim, lubuskim marynowanym podgrzybkom oraz miodom z kętrzyńskiej pasieki.
Informacje o nagrodzonych produktach spożywczych są dostępne na blogu programu „Doceń polskie”. Warto zapoznać się tym zestawieniem i pamiętać o nim robiąc zakupy w sklepach spożywczych. Kolejną sposobnością do zdobycia godła jest dwunasty audyt, który odbędzie się 30 kwietnia w Krakowie.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70