Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-10-29

A A A POLEĆ DRUKUJ

Poczta Polska: Znaczki, listy i kartki od dziś przez Internet

150x110

Od dziś klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz. Jest to możliwe dzięki platformie internetowej Poczty Polskiej, działającej pod marką Envelo. To narzędzie, które pozwala na korzystanie z usług pocztowych w każdym miejscu i o każdej porze. Za wdrożenie odpowiedzialna jest spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Oferta cyfrowa to odpowiedź Poczty Polskiej na zmiany zachodzące m.in. na rynku papierowej korespondencji. – Trendy rynkowe są nieubłagane. Chcemy iść w kierunku, którego oczekują od nas nasi klienci – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. – Budujemy silną grupę pocztowo – finansowo – logistyczną, w której e-usługi staną się jednym z filarów rozwoju. Jako lider usług pocztowych w tej części Europy i jedna z największych polskich firm, mamy do tego wszelkie potrzebne narzędzia – dodaje Jerzy Jóźkowiak.

Poczta wchodzi na poziom 3.0

Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że zwłaszcza młodsi klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet. Jednocześnie stają się coraz bardziej wymagający i szukają usług o wysokiej jakości.
Poczta Polska w ciągu ostatnich dwóch lat istotnie zmieniła swoją ofertę, wprowadziła nowy standard placówki pocztowej oferując m.in. samoobsługowe strefy, gdzie klienci przez całą dobę mogą nadać list lub paczkę bądź odebrać przesyłkę, o której dowiadują się poprzez elektroniczne awizo. Kolejny krok to wejście Poczty na poziom 3.0. Jest to możliwe dzięki cyfrowej platformie Envelo, która pozwala opłacić i wydrukować znaczek bez wychodzenia z domu czy wysłać list lub kartkę, doręczaną przez Pocztę w sposób tradycyjny – podkreśla Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Poczta Polska chce wyznaczać standardy w tym obszarze. Inwestujemy w nowe technologie, stawiamy na innowacyjność – dodaje Janusz Wojtas.

Envelo.pl – z każdego miejsca i o każdej porze

Envelo to internetowa platforma pocztowa służąca do kompleksowego i bezpiecznego wysyłania korespondencji elektronicznej. Od dziś dostępne są na niej pierwsze najpopularniejsze produkty: neoznaczek, neolist i neokartka.

Neoznaczek, czyli znaczek pocztowy drukowany z komputera i zabezpieczony kodem data matrix. Po zakupie on-line można wydrukować go na kartce papieru, etykiecie samoprzylepnej lub bezpośrednio na kopercie. Znaczek można pobrać ze strony www lub otrzymać w postaci załącznika do e-maila.

Neolist to odpowiednik tradycyjnego listu, ale przygotowany na envelo.pl i wysłany przez Internet. Wystarczy wpisać treść listu lub dołączyć plik PDF, dodać dane odbiorcy i wybrać standard ekonomiczny lub priorytetowy. Listonosz dostarczy neolist bezpośrednio do skrzynki pocztowej wskazanej osoby, firmy lub urzędu. Wkrótce Poczta Polska zaproponuje nową funkcjonalność tego produktu, czyli doręczanie do odbiorcy w kraju jako list polecony.

Neokartka to drukowana kartki pocztowa dostarczana w Polsce i do każdego miejsca na świecie w tradycyjnej formie. Neokartka jest też dostępna dzięki darmowej aplikacji na smartfony. Dzięki neokartce można wysłać samodzielnie wykonaną fotografię lub skorzystać z galerii zdjęć, dostępnej zarówno na platformie Envelo.pl jak i za pomocą aplikacji na telefony.

Envelo.pl – wszystko w jednym miejscu

W przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełne portfolio usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów. – Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany. Docelowo platforma będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe. Pod tym względem będzie to unikatowe rozwiązanie na tym rynku – zapowiada Grzegorz Świdwiński, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Poczta Polska chce także dzięki dostępowi do baz danych i systemów różnych organów państwa oferować obywatelom różnego rodzaju dokumenty, np. wypisy z rejestrów, dokumenty z Krajowego Rejestru Sadowego. Dzięki temu nie będą oni musieli jechać po nie do oddalonych miejscowości, ale odbiorą je na najbliższej poczcie.

Poczta Prosta – pod takim hasłem ruszy kampania marketingowa towarzysząca wprowadzeniu Envelo na rynek. To między innymi filmy produktowe oraz edukacyjne, które dostępne będą na kanale Youtube. W kampanii zostały wykorzystane narzędzia marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM), wybrane elementy marketingu bezpośredniego oraz kampania zasięgowa w Internecie.

Poczta Polska to firma z całkowicie polskim kapitałem. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju do 2017 roku. Poczta Polska buduje konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa, jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – ubezpieczeniowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach. oraz kampania zasięgowa w Internecie.

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS