14 czerwca na całym świecie obchodzony był Światowy Dzień Krwiodawstwa. By wspierać ideę honorowego oddawania krwi nie tylko tego dnia, przez cały okres wakacyjny w Polsce potrwa prospołeczna kampania marki Viscoplast „Znak oddania”. Znana marka produkująca plastry zachęca w ten sposób Polaków do oddawania krwi. Patronem akcji jest Polski Czerwony Krzyż.
Viscoplast to polska marka z tradycjami, o wysokiej świadomości wśród Polaków, szeroko znana z oferty “codziennych plastrów” na drobne skaleczenia, otarcia, odciski. Plastry naturalnie kojarzą się i mają kontakt z krwią. Teraz mają także stanowić „znak oddania”.
Od początku czerwca w całej Polsce trwa kampania prospołeczna „Znak oddania” marki Viscoplast, propagująca oddawanie krwi.
- Oddawanie krwi jest realną pomocą i ratowaniem życia innych. Jest czymś wielkim, a jednocześnie prostym. „Znak oddania” to oddanie sprawie, ważnej idei jaką jest krwiodawstwo. To również prawdziwy ślad po oddaniu krwi, pokazujący, że oddając krew robimy coś dobrego dla innych. Jest rozpoznawalny i prosty, dzięki czemu może stać się pozytywnym symbolem, który inspiruje do działania – tłumaczy Agnieszka Szurała z Działu Produktów Konsumenckich w 3M Poland.
W ramach akcji Viscoplast przez cały czerwiec prowadzone są działania edukacyjne związane z honorowym oddawaniem krwi. Aktywności są realizowane m.in. w punktach sprzedaży, wśród dystrybutorów oraz na kanałach społecznościowych marki Viscoplast z wykorzystaniem symbolu akcji.
W największych polskich miastach trwa także edukacyjna kampania outdoorowa „Znak oddania”. Komunikaty promujące ideę honorowego krwiodawstwa obecne są m.in. na przystankach autobusowych oraz w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie, Trójmieście, Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie oraz Katowicach.
Dodatkowo w polskich szpitalach i przychodniach rozlokowano plakaty promujące akcję, a w rozgłośniach radiowych można usłyszeć spot promujący oddawanie krwi, nie tylko przy okazji Światowego Dnia Krwiodawstwa.
dostarczył infoWire.pl