Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-09-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

Nie daj się nabrać „na wnuczka” i „na policjanta”. Rusza kampania...

Tylko w pierwszym półroczu 2015 roku zanotowano ponad 1,5 tys. prób wyłudzenia pieniędzy tą metodą. Chcesz uchronić przed nią siebie i swoich bliskich? Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (MSW) podpowiada, jak nie dać się oszukać.Jak poznać oszusta osoba, z którą rozmawiasz przez telefon przekonuje Cię, że jest kimś bliskim; informuje, że natychmiast potrzebuje pieniędzy; dostajesz kolejny telefon od osoby przedstawiającej się jako policjant; przekonuję Cię, że osoba, z która poprzednio rozmawiałaś to oszust i musisz pomóc w jego schwytaniu; zostajesz proszony o pilne przekazanie pieniędzy.

Pamiętaj! Policja nigdy nie dzwoni z żądaniem przekazania pieniędzy.

Jak zareagować po takim telefonie nie przekazuj pieniędzy ani nie podpisuj dokumentów, zadzwoń do osoby bliskiej lub pod inny znany Ci numer telefonu, powiadom Policję, dzwoniąc pod numer 112 lub 997. Jakimi metodami najczęściej posługują się oszuści na wypadek, na policjanta, na zakup nieruchomości, na zwrot długu znajomego, na „wyjątkową okazję”.

Pamiętaj! To tylko przykłady. Oszuści mogą wymyślać także inne historie, aby wyłudzić od Ciebie pieniądze.

Kto pada ofiarą oszustów ponad połowa pokrzywdzonych to osoby powyżej 70. roku życia, częściej kobiety niż mężczyźni, mieszkańcy dużych miast. Kampania informacyjna

Kampania przeciwko oszustwom „na wnuczka” i „na policjanta” to efekt porozumienia pomiędzy MSW, Pocztą Polską i Policją. Do 4,5 tys. placówek pocztowych trafią ulotki i plakaty informujące o działaniach oszustów. Będą one umieszczane w widocznych miejscach oraz rozdawane seniorom.

Więcej informacji na temat akcji znajdziesz na stronie MSW. 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS