Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-06-21

A A A POLEĆ DRUKUJ

Największym zaufaniem darzymy strażaków, najmniejszym polityków – wyniki raportu „Zaufanie do zawodów 2016”.

Warszawa, 21 czerwca 2016 r. – Raport o zaufaniu do zawodów obejmuje ponad 30 zawodów. Jego wynik wskazuje, iż spośród wszystkich profesji najbardziej wzrosło zaufanie do zawodowych sportowców i piłkarzy. Zaufanie do zawodów tzw. zaufania publicznego, takich jak strażacy czy lekarze, pozostaje wysokie i stabilne. Do zawodów takich jak bankowcy, handlowcy, a także sędziowie i policjanci – plasuje się na średnim poziomie. Politycy na całym świecie wypadają bardzo słabo w rankingach zaufania, także i w Polsce.

Ogólne zaufanie Polaków do zawodów utrzymuje się na stałym poziomie 65 proc., ale widoczne są zmiany w wynikach dla poszczególnych profesji. Najistotniejsze jest, że żaden z zawodów, nawet wśród tych zajmujących najwyższe miejsca w rankingu (strażacy, pielęgniarki, farmaceuci, ratownicy medyczni, żołnierze), nie osiągnął poziomu zaufania przekraczającego 90 proc., a wręcz w tym roku spadł.

Grupy zawodowe z pierwszej połowy rankingu, do których zaufanie spadło najbardziej, to między innymi nauczyciele (78 proc.) i lekarze (74 proc.). Bankowcy również cieszą się mniejszym zaufaniem niż w roku 2014. Natomiast wzrost zaufania obserwowany jest wśród profesji z drugiej połowy rankingu. I tak z korzystnej zmiany powinni skorzystać agenci ubezpieczeniowi (44 proc.), specjaliści od reklamy (40 proc.) i politycy (20 proc.).

Informacje o badaniu
Raport „Zaufanie do zawodów 2016”, metoda prowadzenia wywiadu CAWI, 30 000 wywiadów z konsumentami w 27 krajach.

O GfK Verein
GfK Verein powstało w roku 1934 jako organizacja non-profit promująca badanie rynku. Zrzesza około 600 członków, zarówno firm jak i osób prywatnych. Celem Verein jest opracowanie innowacyjnych metod badawczych w ścisłej współpracy z instytucjami akademickimi, wspieranie szkolenia i dalszej edukacji badaczy rynku, obserwacja struktur i rozwoju społeczeństwa, gospodarki i polityki, odgrywających kluczową rolę w prywatnej konsumpcji oraz badanie ich wpływu na konsumentów. Wyniki badań są udostępniane członkom bez opłat. GfK Verein jest udziałowcem GfK SE.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS