Jest to pierwsza na polskim rynku książkowa publikacja marketingowa napisana przez praktyków marketingu miejsc i skierowana do najwyższego szczebla samorządowej kadry kierowniczej: marszałków, prezydentów, burmistrzów, starostów, wójtów i przewodniczących rad, a także szefów referatów/departamentów promocji.
Książka stanowi kompendium wiedzy nie tylko prezentującej dobre przykłady zrealizowanych już przez samorządy projektów marketingowych.
Pokazujemy w niej przede wszystkim jak przebiegał proces ich realizacji, na jakie trudności natrafiały firmy pracujące dla samorządów i jak je rozwiązywano. Realne przykłady, sytuacje i problemy - bez akademickiej teorii.
W pierwszej części „Marketingowego Vademecum...” podpowiadamy jak samorządy mogą radzić sobie z trudną procedurą przetargową, jak mogą
wykorzystać dla swoich potrzeb realizowane m.in. przez POT kampanie promocyjne, jak wdrażać strategię marketingową miasta oraz jakie korzyści
polityczne płyną dla lidera samorządowego z efektywnie wdrażanej strategii marki.
Współautorami "Marketingowego Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego" są m.in: Ryszard Grobelny (prezydent Poznania i prezes Związku Miast Polskich), Piotr Wachowicz (dyrektor wydziału promocji UM Szczecin), Radosław Zawadzki (dyrektor wydziału promocji Urzędu Marszałkowskiego woj. Warmińsko-Mazurskiego), Bartłomiej Walas (wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej), Jacek Sadowski (CEO DEMO Effective Launching), Adam Kałucki (dyrektor Eskadra MarketPlace), Maciej Dolata i dr Monika Hajdas (INSPIRE smarter branding), Łukasz Wilczyński (CEO Planet PR), Szymon Sikorski (CEO Publicon PR), Artur Żyrkowski (CEO Agencji Promocji Miast i Regionów), Sebastian Hejnowski (Dyrektor Zarządzający Ciszewski PR), Robert Stępowski (serwis MarketingMiejsca.com.pl).
Kolejne wydanie książki - poświęcone turystyce już w marcu 2012 roku.
"Marketingowe Vademecum..." do kupienia na www.MarketingMiejsca.com.pl