Word Route Development Forum (nazywana także skrótowo „World Routes”) jest największym spotkaniem branży lotniczej na świecie. Przedstawiciele 300 linii lotniczych i ponad 800 lotnisk ze wszystkich kontynentów rozmawiali na temat możliwości uruchamiania nowych połączeń i zwiększania częstotliwości na połączeniach już obsługiwanych.
- Tutaj trzeba być, bo konkurencja nie śpi. Walczymy o przewoźników i pasażerów z lokalnymi konkurentami z Budapesztu, Pragi, Kijowa czy Berlina. Pokazujemy swoją obecność i przekonujemy, że latanie do Warszawy się opłaca – mówi Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina.
Stoisko warszawskiego portu było jednym z najefektowniejszych i najchętniej odwiedzanych na berlińskich targach. Uczestnicy imprezy mogli tu m.in. zagrać na konsoli w piłkę nożną i wygrać gadżety związane z piłkarskimi Mistrzostwami Europy, które w czerwcu przyszłego roku odbędą się m.in. w Warszawie.
- Pokazywanie się w takich miejscach to w światowy standard. Wszyscy potencjalni partnerzy biznesowi są dostępni w jednym miejscu, w tym samym czasie i chcą rozmawiać. Staramy się zwrócić ich uwagę na nasz port i zaprezentować potencjalne korzyści, które mogą uzyskać uruchamiając połączenia do Warszawy – mówi Michał Marzec.
- Obecność na targach Routes jest elementem naszej długofalowej strategii promocyjnej. Efekty rozmów przeprowadzonych w Berlinie nie pojawią się natychmiast, ale każda tego typu impreza wzmacnia wizerunek naszego portu jako atrakcyjnej destynacji, w którą warto zainwestować. – podsumowuje Michał Marzec.
Udział Lotniska Chopina w World Route Development Forum został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Swoje stoiska na targach miały także dwa nowe polskie porty lotnicze: Lublin i Modlin.