Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-07-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Inwestycje w logistykę e-commerce

Polskie e-commerce rozwija się dynamicznie, a dobrze zorganizowana logistyka wspiera tak szybki rozwoju tej branży. Pod koniec 2018 roku polski rynek e-commerce był wyceniany na ponad 50 mld zł, a w ciągu kilku lat jego wartość może wzrosnąć nawet do 80 mld zł. Wolumen powierzchni magazynowej przeznaczony dla branży e-commerce w Polsce wynosi obecnie niemal 4 mln mkw. Najwięcej magazynów dla firm e-commerce znajduje się w województwie łódzkim (887 000 m kw.), dolnośląskim (716 000 m kw.) oraz śląskim (621 000 m kw.).


Polska logistyka w e-commerce 


Całkowity obszar rynku magazynowego w Polsce wynosi ponad 16 mln mkw., z czego prawie 25 proc. przeznaczone jest do obsługi rynku e-commerce. Ponad 56 proc. inwestycji znajduje się w łódzkim, dolnośląski oraz śląskim województwach (ponad 2,2 mln mkw. powierzchni). Na kolejnych miejscach znajduje się woj. mazowieckie (429  tys. m kw.) i wielkopolskie (408 tys. m kw.). Obecnie najemcy z sektora e-commerce wymagają nawet trzykrotnie większej powierzchni magazynowej niż firmy sprzedające poprzez tradycyjne kanały.  


Pod koniec 2018 roku polski rynek e-commerce był wyceniany na ponad 50 mld zł, a w ciągu kilku lat jego wartość może wzrosnąć nawet do 80 mld zł. W związku z rozwojem technologii i całego rynku e-commerce,  konsumenci oraz najemcy z branży będą wymuszać zmiany na rynku magazynowym. 


Branża e-commerce ulega ewolucji i dostosowuje się do potrzeb e-klienta. Nasz biznes kształtują nowe technologie, trendy, zmiany nawyków konsumenckich i dojście do głosu młodego pokoleń o zupełnie innych oczekiwaniach. Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy online, bo jest to wygodne, szybkie i łatwe rozwiązanie. Według ostatnich badań przeprowadzonych na 31 rynkach i obejmujących ok. 34 000 konsumentów na całym świecie, aż 83 proc. dorosłych aktywnych online zrobiło zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy - Waldemar Moss, współzałożyciel Expondo. 


Potrzebne nowe inwestycje 

Z badań wynika, że kluczowym trendem na rynku magazynowym e-commerce jest coraz większą automatyzacja procesów magazynowych, potrzeba otwierania centrów dystrybucyjnych w nowych lokalizacjach, a także przenoszenie operacji logistycznych do Polski. 

Bardzo szybki rozwój e-commerce mógłby zapewnić rozkwit branży transportowej, ale oznacza on  również konieczność zwiększenia zatrudnienia i inwestycje w infrastrukturę, która zapewnia bezpieczeństwo przesyłek, zwłaszcza tych o większej wartości. Niezbędne jest więc stworzenie nowoczesnego, sprawnego łańcucha dostaw z wieloma usługami dodatkowymi oraz wysokim poziomem digitalizacji. Wymagania klientów też wciąż rosną. Często domagają się dostawy towarów w dniu zamówienia i w konkretnych godzinach, najczęściej wieczornych. Logistyka transportu, która obejmuje dostarczenie produktu, w wybrane miejsce, w określonym czasie może być coraz trudniejsza, zwłaszcza że branża e-commerce nabiera coraz większego rozpędu i według prognoz PwC może przekroczyć 60 mld zł już w przyszłym roku. 


W 2019 roku sklepy e-commerce muszą stawiać większy nacisk na automatyzację - dla małych firm wygeneruje to oszczędności i umożliwi zmniejszenie kosztów własnych. Branża obecnie stoi przed wyzwaniami związanymi z rozwojem platform technologicznych, narzędzi obsługi klienta oraz współpracy z podmiotami zewnętrznymi. W rzeczywistości, najważniejszy jest czas i swoboda przedsiębiorców w podejmowaniu decyzji na co przeznaczyć pieniądze. Niestety banki nie uwzględniają wszystkich potrzeb przedsiębiorców, zazwyczaj wiąże się to z długim oczekiwaniem na decyzję i koniecznością zebrania wielu dokumentów. W Finiacie ciągle pytamy naszych klientów czego oczekują i tworzymy dla nich nowoczesne rozwiązania, takie jak FlexKapitał. Nasz produkt pozwoli przedsiębiorcom z branży e-commerce inwestować w nowe potrzebne rozwiązania i dzięki temu szybciej się rozwijać, dodaje Alexander Beresford, CMO Finiata.pl.


Logistyka jest obszarem, który zawsze musi odpowiadać potrzebom biznesu, branży, w której działa i wymaganiom klienta. Jest to swoisty barometr rozwoju firmy - nabiera rozpędu wraz ze wzrostem obrotów.  Rozwój firmy e-commerce nie mógłby się odbyć bez dobrze zaplanowanej logistyki, dlatego przedsiębiorcy muszą przekładać ogromną uwagę do rozwoju tej części biznesu. Powiększając magazyny e-handel naturalnym staje się zatrudnienie większej liczby pracowników, co powoduje, że rośnie rola powierzchni socjalnych. W przyszłości jednak nastąpi większa automatyzacja pracy magazynów. 

 

W logistyce przede wszystkim stawiamy na nowe narzędzia do automatyzacji procesów. Obecnie pracujemy nad integracją wielu systemów w celu usprawnienia procesów i zbudowania skalowalnej sieci łańcucha dostaw. Stawiamy na profesjonalne narzędzia prognostyczne do poprawy planowania popytu i procesów uzupełniania zapasów. Planujemy wprowadzenie dedykowanych systemów śledzenia, które mają za zadanie ujednolicić wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne procesy. Dodatkowo pracujemy nad odświeżeniem interfejsu systemów obsługi klienta oraz zaawansowanej analizie wydajności. W naszej branży potrzebny jest ciągły rozwój oraz nowe inwestycje. Dokładnie takich trendów się trzymamy, Waldemar Moss, współzałożyciel Expondo. 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS