Agencja interaktywna Idealia z sukcesem zakończyła realizację portalu turystycznego Ideatur.pl - Wirtualny Doradca Turystyczny, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach programu 8.1. Innowacyjna Gospodarka. Idealia odpowiedzialna była za napisanie wniosku unijnego, techniczne wykonanie portalu, działania marketingowe i PR oraz skompletowanie dokumentacji realizacyjnej. Realizacja projektu trwała 18 miesięcy. Plan działań zawarty we wniosku ściśle określał poszczególne etapy, które terminowo musiała wykonać agencja. Pierwszym, trzymiesięcznym etapem było opracowanie założeń i wytycznych realizacyjnych wraz z projektowaniem systemu. Drugi etap to półroczny okres tworzenia i programowania serwisu, po którym nastąpił trzymiesięczny etap testowania i wprowadzania poprawek. Ostatnim krokiem była reklama i marketing, które obejmowały sześciomiesięczne działania promocyjne. - Projekt Ideatur.pl był dużym przedsięwzięciem, które wymagało efektywnej współpracy wszystkich działów w firmie. Dzięki zaangażowaniu i motywacji zespołu wywiązaliśmy się z określonych we wniosku wskaźników, nierzadko znacznie je przekraczając. Komisja audytująca bardzo wysoko oceniła portal Ideatur.pl – mówi Adam Biernacki, Prezes agencji Idealia. W projekt w największym zakresie zaangażowane były cztery działy: graficzny, technologiczny, redakcyjny oraz promocyjny.
- Wysoka ocena komisji dotyczyła nie tylko jakości wykonania samego serwisu i spełnienia wszelkich założonych we wniosku wskaźników, ale również perfekcyjnego i rzetelnego przygotowania dokumentacji i raportów dotyczących realizacji projektu Ideatur.pl – dodaje Urszula Ptak-Małysiak, V-ce Prezes Idealii.
Portal turystyczny Ideatur.pl to serwis, który pozwala o każdej porze dnia i nocy zaplanować wakacje w Polsce. Począwszy od wyboru miejsca, poprzez dokonanie rezerwacji i opłaty za nocleg, kończąc na opracowaniu planu zwiedzania. Ideatur.pl to pierwszy w Polsce serwis, który łączy w sobie system rezerwacyjny, informację turystyczną oraz platformę blogową i forum. Portal jest odpowiedzią na potrzeby oraz oczekiwania rynku turystycznego w Polsce zarówno ze strony turystów, jak i właścicieli ośrodków turystycznych.