Kampania „Komentuj, nie obrażaj” jest akcją zorganizowaną przez IAB Polska, która wspólnie z największymi wydawcami internetowymi i największymi portalami chce podnieść poziom wypowiedzi, komentarzy i opinii w polskim Internecie.
Do tej inicjatywy przyłącza się również agencja marketingu zintegrowanego Grupa Adweb. Jako firma, której naturalnym środowiskiem pracy jest Internet zależy nam, aby komunikacja prowadzona w sieci prezentowała poziom poniżej, którego nie należy schodzić. Wypowiedzi, komentarze i opinie, które szkalują inne osoby, obrażają oraz są wulgarne nie powinny mieć miejsca w żadnej przestrzeni, również tej wirtualnej – podkreśla Katarzyna Gruszecka-Kara, Marketing manager Grupy Adweb.
Internet to miejsce, w którym użytkownicy czują się bardziej swobodnie, są anonimowi, więc mają większą odwagę do wyrażanie swoich poglądów. Czasami robią to jednak w sposób bardzo dosadny. Język, którym posługują się niektórzy użytkownicy sieci przekracza normy ogólnie przyjęte, a wypowiedzi stają się wulgarne czy też obraźliwe. Silne emocje i skrajne opinie wywołują tematy szczególnie drażliwe związane z życiem społecznym czy polityką. Akcja „Komentuj, nie obrażaj” ma stanowić wsparcie w przeciwdziałaniu takim zachowaniom. W związku z kampanią powstał serwis www.komentujnieobrazaj.pl, który jest narzędziem umożliwiającym zgłaszanie obraźliwych treści w sieci przez samych internautów. Znajdują się tam również wyniki badania przeprowadzonego przez IAB Polska na temat kultury wypowiedzi w Internecie.
Pomysłodawcą kampanii jest Onet. Oprócz niego w akcji biorą udział inne firmy wydające serwisy: Wirtualna Polska, o2, Agora, Interia.pl, NK.pl, Polskapresse, TVN, TVP.pl, GG Network i Marquard Media Polska, a także sieć reklamowa ARBOinteractive i należąca do Agory agencja SociAll.