Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-06-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

Green Week – ekologiczny program w 3M Poland

150x110

Koncern 3M w każdym etapie swojego funkcjonowania angażuje się w politykę zrównoważonego rozwoju, która obejmuje środowisko, społeczność lokalną oraz gospodarkę. Firma wyznaje jednak zasadę, że wprowadzanie skutecznych programów na rzecz ochrony środowiska nie może być w pełni efektywne, jeśli samemu nie stosuje się do pewnych zasad. Dlatego też, w tym roku 3M Poland już po raz drugi zorganizowała specjalny program ekologiczny Green Week, skierowany przede wszystkim do jej pracowników.

W dniach 19 - 23 kwietnia, podczas Zielonego Tygodnia, zorganizowano w lokalizacjach firmy w Polsce szereg różnorodnych ekologicznych aktywności: od porad dietetyków w zakresie zdrowego odżywiania, poprzez warsztat ekologicznej jazdy samochodem, zajęcia z jogi, aż po promowanie ekologicznej kosiarki do trawy w postaci żywych kóz. Wprowadzone działania miały na celu promowanie proekologicznych zachowań i postaw jak również propagowanie zdrowego stylu życia wśród pracowników
3M Poland.

Green Week - założenia i cele

Green Week skierowany był przede wszystkim do pracowników 3M Poland, ale również do ich rodzin, partnerów firmy oraz społeczności lokalnej. Kluczowe założenia programu zakładały zwiększenie świadomości grup docelowych w zakresie ochrony środowiska oraz ich aktywizację na rzecz działań proekologicznych. Głównym celem Green Week było zaangażowanie w działania ekologiczne oraz propagowanie ekologicznego myślenia, budowanie świadomego podejścia do środowiska jak również kreowanie zachowań i postaw proekologicznych.

 

Program Green Week wprowadziliśmy po raz pierwszy w zeszłym roku - mówi Ilona Gajewska marketing korporacyjny i PR w 3M Poland. - Okazał się on dużym sukcesem. Byliśmy bardzo miło zaskoczeni zaangażowaniem pracowników w przygotowane przez nas ekologiczne działania. Pozytywne nastawianie wobec programu było dla nas potwierdzeniem słuszności jego wprowadzenia, jak również inspiracją do stworzenia jego kolejnej edycji. W tym roku postanowiliśmy rozszerzyć naszą inicjatywę na społeczność lokalną. Dlatego też, we współpracy z Nadarzyńskim Ośrodkiem Kultury, Szkołą Podstawową w Kostowcu oraz pod patronatem Zastępcy Wójta Gminy Nadarzyn zorganizowaliśmy artystyczny konkurs ekologiczny „Styl z odzysku - śmieciowe studio projektowe" dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum w Gminie Nadarzyn. Każdy projekt zgłoszony do konkursu musiał być stworzony z różnego rodzaju niepotrzebnych przedmiotów, które w normalnych okolicznościach są po prostu odpadkami wyrzucanymi do kosza na śmieci. Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania. Zgłoszono do niego aż 136 fantastycznych projektów. W firmie zbieraliśmy także środki na ekologiczną wycieczkę dla jednej ze szkół podstawowych. Mam nadzieję, że dzięki programowi Green Week staniemy się ambasadorami zachowań i postaw ekologicznych wśród naszych rodzin, znajomych, sąsiadów.

Green Week - realizacja

Każdy dzień Zielonego Tygodnia był podporządkowany innemu aspektowi ochrony środowiska i zdrowego stylu życia. W poniedziałek, w pierwszym dniu programu, pracownicy zostali zaproszeni na spotkanie z dietetykami, którzy opowiedzieli o zasadach zrównoważonej diety. Każdy uczestnik miał ponadto szansę uzyskać indywidualną poradę na temat zasad zdrowego żywienia. W trakcie Green Week"a na stołówkach czekały specjalnie przygotowane na tę okazję „zielone posiłki". We wtorek oraz środę 3M promowało ekologiczną jazdę samochodem oraz oszczędzanie energii. W ramach propagowania ekologicznej i ekonomicznej jazdy samochodem na pracowników czekały mapy do carpooling. Pracownicy zachęcani byli do udostępnienia wolnego miejsca w samochodzie, dzięki czemu mieli okazję lepiej się poznać a zarazem działać na rzecz ochrony środowiska. Ponadto został zorganizowany warsztat eko-jazdy, który prowadził przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia Motorowego -Waldemar W. Chromiński. Uczestnicy dowiedzieli się, jakie są zasady ekologicznej jazdy samochodem oraz w jaki sposób prowadzić auto, aby oszczędzać zużycie paliwa. Pod hasłem „Energia znów powinna być zielona" podczas Green Week"a firma prowadziła zbiórkę zużytego sprzętu elektronicznego, a na trawniku przed siedzibą firmy czekały „ekologiczne kosiarki" - żywe kozy.

W czwartek 22 kwietnia, czyli w Międzynarodowy Dzień Ziemi pracownicy zostali zaangażowani w działania na rzecz społeczności lokalnej. W siedzibie 3M Poland w Kajetanach odbył się ekologiczny konkurs - Ekoliada, w trakcie którego pracownicy zbierali środki na ekologiczną wycieczkę dla dzieci jednej ze szkół podstawowych. Pracownicy i ich rodziny zostali także zaproszeni do udziału w artystycznym konkursie ekologicznym „Styl z odzysku - śmieciowe studio projektowe", który promuje recycling. Mieli także okazję wcielić się w rolę artystów, którzy w ekologiczny sposób ozdabiali, specjalnie przygotowane w tym celu ekologiczne rzeźby - kozy z masy papierowej. W piątek pod hasłem „W zdrowym ciele - zdrowy duch", odbyły się w przerwie na lunch relaksujące zajęcia z jogi.

Działania wspierające

W każdym dniu Green Week"a pracownicy otrzymywali e-maila z informacjami dotyczącymi ekologicznej edukacji. Podobnie jak w zeszłym roku mogli również wziąć udział w eko-ankiecie, która miała na celu zbadanie ich przyzwyczajeń oraz pomiar satysfakcji z udziału w ekologicznych aktywnościach. W tym roku ankieta ekologiczna cieszyła się dużo większym zainteresowaniem.  W zeszłym roku wzięło w niej udział 49 respondentów. Z kolei w tym roku liczba ta znacznie się zwiększyła - 115 osób zdecydowało się udzielić odpowiedzi na pytania związane z tematyką ekologiczną. Wyniki ankiety pokazują, że wzrosła ekologiczna świadomość pracowników 3M Poland. Zdaniem ponad 95% ankietowanych każdy z nas ma wpływ na stan środowiska naturalnego. O 17% wzrosła od zeszłego roku liczba respondentów, którzy zachęcają innych do proekologicznych postaw i zachowań. W zeszłym roku zachęcanie do ekologicznych postaw innych ludzi deklarowało 73% badanych, podczas gdy w tym roku aż 90%. W tym roku więcej badanych (71%) uważa, że udało im się przekonać kogoś do zmiany postawy na ekologiczną. W zeszłym roku sukces w zmianie postaw innych osób deklarowało 60% ankietowanych. Zgodnie z wynikami tegorocznej ankiety wszyscy respondenci postrzegają swojego pracodawcę jako firmę odpowiedzialną społecznie. W zeszłym roku taką opinię wyraziło 93% pracowników. 95% ankietowanych uważa, że 3M prowadzi działalność proekologiczną, co stanowi wynik lepszy o ponad 10% w porównaniu z wynikami zeszłorocznego badania. Wzrosła także znacznie świadomość ankietowanych (77%), że od ponad 30 lat w 3M działa program zapobiegania zanieczyszczeniom u źródła 3P Pollution Prevention Pays. W zeszłym roku świadomość ta oscylowała w granicach 37%. Program Green Week wspierany był także przez specjalnie przygotowane na tę okazję wydanie wewnętrznej gazety 3M Razem.

Ekologia to dziś nie tylko chwilowa moda, ale również styl życia - mówi Michał Jankowski Account Manager w agencji Edelman Polska. - Nasze społeczeństwo wyraża coraz większe zainteresowanie ochroną środowiska naturalnego. Każdego roku rośnie również zaangażowanie firm w działania proekologiczne. 3M Poland jest firmą, która w rozbudowany sposób angażuje się w programy środowiskowe, również takie, które mają na celu systematyczne zwiększanie świadomości ekologicznej wśród swoich pracowników. Przykład programu Green Week pokazuje, że działania ekologiczne, które mają na celu przede wszystkim edukację, mogą być także dobrą zabawą. Pomoc w realizacji tego typu inicjatyw daje nam zawsze wiele satysfakcji.

Tradycja myślenia o sukcesie biznesowym równolegle do odpowiedzialności za wpływ na otoczenie jest w 3M bardzo długa. Koncern od początku swojego istnienia jest zaangażowany w politykę zrównoważonego rozwoju, od dawna konsekwentnie wdraża w swoich lokalizacjach na całym świecie różne programy środowiskowe. 3M dokłada wszelkich starań, aby przy okazji każdej działalności biznesowej postępować etycznie i odpowiedzialnie wobec swojego szeroko rozumianego otoczenia. Nieustannie stara się w jak najwyższym stopniu ograniczać swój negatywny wpływ na środowisko na każdym etapie życia produktu. W tym celu systematycznie obniża emisję zanieczyszczeń powietrza, redukuje odpady, poprawia wydajność energetyczną. Jednym z filarów prowadzonej w 3M polityki zrównoważonego rozwoju jest program 3P (skrót od ang. Pollution Prevention Pays), którego głównym założeniem jest eliminowanie zanieczyszczeń już u podstaw, czyli na etapie tworzenia produktu. 

 

O 3M Company

O 3M

3M będąc uznanym liderem w dziedzinach badania i rozwoju, produkuje tysiące innowacyjnych produktów na potrzeby dziesiątek różnych rynków m.in. bezpieczeństwa i ochrony zdrowa. Kluczową siłą 3M jest zastosowanie więcej niż 40 odmiennych platform technologicznych - często w połączeniu -  dzięki  którym dostosowuje się do szerokiego zakresu potrzeb klienta. Przy sprzedaży wynoszącej 23 mld USD, 3M zatrudnia 74 000 osób na całym świecie i prowadzi działalność w ponad 60 krajach.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, proszę odwiedzić stronę internetową: www.3m.com

O 3M Poland

3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakłady produkcji medycznej i przemysłowej we Wrocławiu, Skomielnej i Janinowie. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10 000 produktów.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, proszę odwiedzić stronę internetową: www.3m.pl

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS