Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-02-27

A A A POLEĆ DRUKUJ

Cannes Lions 2015 – najważniejsze informacje i polskie akcenty

Organizatorzy Cannes Lions wybrali skład jurorów tegorocznego konkursu. Wśród nich jest dwóch Polaków – Maciej Waligóra z DDB&tribal w kategorii Cyber oraz Sebastian Stępak z MSL w kategorii PR Lions. W tegorocznej edycji pojawiły się również nowości w postaci akredytacji „Networking” oraz „Lions Innovation”.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest oficjalnym, polskim przedstawicielem Cannes Lions, światowego święta kreatywności w obszarze komunikacji. Wydarzenie obejmuje, nie tylko najbardziej prestiżowy konkurs, wyłaniający najlepsze prace z zakresu reklamy i komunikacji, ale stanowi także globalne miejsce spotkań ekspertów z obydwu branż, jak i reklamodawców.

Najważniejsze daty

Wszystkie agencje zainteresowane udziałem w konkursie Cannes Lions powinny się pośpieszyć, gdyż organizatorzy czekają na zgłoszenia do 27 marca br. (dotyczy to również Cannes Health oraz Lions Innovation). W przypadku kategorii Creative Effectiveness jest jeszcze mniej czasu – ostateczny termin to 6 marca.

Kampanie, które można zgłaszać powinny mieć miejsce od 1 marca 2011 do 30 kwietnia 2014 w przypadku Creative Effectiveness. Dla kategorii Product Design ten okres jest krótszy – od 1 marca 2013 do 30 kwietnia 2015. Dla wszystkich pozostałych kategorii jest to przedział od 1 marca 2014 do 30 kwietnia 2015. Prace zostaną poddane ocenie w dniach pomiędzy 16 a 26 czerwca. Wtedy też będą sukcesywnie ogłaszane shortlisty. Nagrody zostaną przyznane w dniach od 22 do 27 czerwca. Więcej informacji nt. terminów dotyczących poszczególnych kategorii można znaleźć tutaj.

Przewodniczący Jury

Znani są już także przewodniczący grup jurorskich, oceniający prace w poszczególnych kategoriach:

Branded Content & Entertainment

David Lubars, Chief Creative Officer, BBDO Worldwide, Chairman, Ameryka Północna

Creative Effectiveness

Wendy Clark, President, Sparkling Brands & Strategic Marketing, Coca-Cola North America

Cyber

Jean Lin, Global CEO, Isobar

 Design

Andy Payne, Global Chief Creative Officer, Interbrand Group

Direct

Judy John, CEO & Chief Creative Officer, Leo Burnett

Film

Tor Myhren, President & Worldwide Chief Creative Officer, Grey

Film Craft

João Daniel Tikhomiroff, Founder, Partner-Director, Mixer, Brazil

Media

Nick Emery, Global Chief Executive Officer, Mindshare Worldwide

Mobile

Joanna Monteiro, Vice President Creative Director, FCB, Brazil 

Outdoor

Juan Carlos Ortiz, President & CEO of DDB Latina & Creative Chairman of DDB Americas, Colombia 

11.     PR

Lynne Anne Davis, President & Senior Partner, FleishmanHillard Asia Pacific

Press

Pablo del Campo, Worldwide Creative Director, Saatchi & Saatchi

13.     Promo & Activation

Matt Eastwood, Worldwide Chief Creative Officer, JWT

14.     Radio

Paul Reardon, Executive Creative Director, WhybinTBWA Group Melbourne, Australii

Titanium and Integrated Jury President

Mark Fitzloff, Partner and Executive Creative Director, Wieden+Kennedy Portland

Nowe rodzaje akredytacji

Nowością, która pojawi się na tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions są dwa rodzaje akredytacji, tzn. „Networking” oraz „Lions Innovation”. Pierwsza z nich to specjalna 7-dniowa wejściówka dedykowana osobom, które chciałyby się skoncentrować jedynie na spotkaniach i rozmowach z delegatami oraz innymi uczestnikami festiwalu w trakcie odbywających się podczas imprezy wydarzeń. Nie uprawnia ona jednakże do uczestnictwa w rozmowach, ceremoniach rozdania statuetek oraz wystawach mających miejsce na terenie Palais des Festivals.

Z kolei akredytacja „Lions Innovation” to oferta przygotowana dla osób zainteresowanych jedynie konkursem „Lions Innovation” i powiązanymi bezpośrednio z nim wydarzeniami. Więcej szczegółowych informacji na temat tych rodzajów akredytacji i wszystkich pozostałych można znaleźć pod tym linkiem.

Cannes Health i Lions Innovation

Oprócz dobrze wszystkim znanych „klasycznych” elementów festiwalu Cannes Lions, na stałe w program wpisały się również Cannes Health oraz Cannes Innovation. Lions Health to dwudniowe wydarzenie dedykowane segmentowi komunikacji z obszaru usług i produktów medycznych.

Lions Innovation to z kolei wydarzenie, podczas którego uczestnicy będą mogli zapoznać się z najciekawszymi nowinkami łączącymi w sobie informacje, technologie oraz kreatywne pomysły. To zupełnie nieprzewidywalna impreza pokazująca absolutne nowości, przełamująca bariery myślenia i kreatywności podczas licznych wystąpień i spotkań networkingowych.

 

Zarówno Cannes Health, jak i Lions Innovation będą towarzyszyć konkursy oraz gale rozdania nagród. 





Słowa kluczowe:Cannes, Lions, SAR

Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS