Zysk netto grupy Kino Polska TV spadł w 2022 roku o 2 proc. do 47,7 mln zł
Grupa Kino Polska TV wypracowała w 2022 roku 47,7 mln zł zysku netto, o 2 proc. mniej niż rok wcześniej - podała spółka w komunikacie dotyczącym wstępnych wyników.
Kino Polska wyjaśniło, że na poziom wyniku netto wpłynęły głównie wyższe niż rok wcześniej koszty segmentu Zoom TV.
Zysk operacyjny zwiększył się w minionym roku o 2 proc. do 60,7 mln zł.
Przychody z umów z klientami wzrosły o 11 proc. do 284,8 mln zł.
Polski rynek telewizyjny odczuwa skutki refarmingu
"Wstępne wyniki za cały ubiegły rok pokazują zdolność Grupy Kino Polska do adaptacji do niesprzyjających warunków makroekonomicznych. W ostatnim kwartale 2022 roku poprawiliśmy rentowność całego biznesu, w porównaniu do wcześniejszych kwartałów, przez co wynik netto za 12 miesięcy jest tylko nieznacznie niższy niż rok wcześniej. Na poziomie operacyjnym zwiększyliśmy przychody zarówno z emisji, jak i ze sprzedaży reklam. Podejmując w ubiegłym roku odważne decyzje, wiele się nauczyliśmy, przez co w 2023 rok wchodzimy wzmocnieni i gotowi na dalszy rozwój zarówno w obszarze produkcji telewizyjnej, jak i zwiększania skali działalności na kolejnych rynkach" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Bogusław Kisielewski.
"W dalszym ciągu polski rynek telewizyjny odczuwa skutki refarmingu. W naszym przypadku widoczne są one w wynikach segmentu Stopklatka i w efekcie w sprawozdaniu całej grupy. Sądzę, że potencjał do generowania przychodów ze sprzedaży reklam na tym kanale jest większy niż wynik zanotowany w 2022 roku. W nadchodzących kwartałach chcemy stopniowo dochodzić do tego właściwego potencjału sprzedaży Stopklatki" – dodał.
Zaudytowane wyniki mają zostać przedstawione w raporcie rocznym, którego publikacja zaplanowana jest na 5 kwietnia.
Dołącz do dyskusji: Zysk netto grupy Kino Polska TV spadł w 2022 roku o 2 proc. do 47,7 mln zł