Zmiany w “Gazecie Wyborczej”: newsy w internecie, dłuższe teksty na papierze
Agora zmienia strategię papierowego i internetowego wydania “Gazety Wyborczej”. Newsy teraz pojawiać się będą głównie w serwisie Wyborcza.pl, zaś w papierowym wydaniu publikowane będą przede wszystkim komentarze, analizy i reportaże oraz ekskluzywne informacje.
- Przez cały czas pracujemy nad rozwojem naszych mediów, w tym także "Gazety Wyborczej". Chcemy, aby ich treści były atrakcyjne i spełniały potrzeby naszych odbiorców, którzy mają do nich dostęp na różnych nośnikach - w prasie, w internecie, na smartfonach i tabletach - tak ogólnie tłumaczy wprowadzane zmiany Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowa Agory.
Zmiany wymuszą zwiększenie zatrudnienie w portalu Wyborcza.pl. Jak podał Press,powstanie tam dział Wydarzenia. Jego szefem zostanie Grzegorz Piechota, obecnie kierownik działu akcji społecznych. Natomiast w redakcji papierowej “Gazety Wyborcze” połączeniu ulegną działy krajowy, zagraniczny i opinii. Szefem nowej struktury zostanie Łukasz Lipiński, obecnie kierujący działem krajowym.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gazety Wyborczej” w styczniu 2012 roku wyniosła 263 600 egz., czyli o 13,04 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Zmiany w “Gazecie Wyborczej”: newsy w internecie, dłuższe teksty na papierze
z takim tempem to polskie gazety dostosuja sie do nowej rzeczywistosci medialnej w ciagu najblizszych 5-10 lat, jesli utrzymaja sie na rynku oczywiscie. takie decyzje to trzeba podejmowac na poziomie sprzedazy 400 tys. a nie teraz jak sie wali i pali...
a co na to kudlaty, przeciez on byl pierwszy w rewolucjach?