Yahoo z PayPal przeciw Google Checkout
Yahoo i PayPal zacieśniają współpracę z powodu pojawienia się na rynku konkurencji - Google Checkout.
Yahoo oraz należący do eBay serwis płatności PayPal rozpoczęli współpracę oferując handlowcom reklamującym się w portalu Yahoo specjalne usługi PayPal Express Checkout.
Najnowsza usługa jest jedynie kolejnym krokiem w realizacji zawartej w maju ubiegłego roku umowy między korporacjami. Analitycy twierdzą jednak, że ostatnie wspólne przedsięwzięcia obu firm są wynikiem posunięć konkurencji. W szczególności Google, które ogłosiło w ostatnim czasie premierę swojej nowej usługi – Google Checkout, będącej internetowym serwisem płatności a tym samym konkurencją dla PayPal. Chociaż Google zaproponował atrakcyjne rozwiązania to PayPal i Yahoo nie próżnują oferując między innymi wolne od opłat przystąpienie do programu i korzystanie z serwisu do końca 2007 roku oraz bon w wysokości 100 dolarów na reklamę w Yahoo.
PayPal jest dostawcą usług finansowych dla klientów Yahoo, które w skrócie można nazwać: cyber-portfelem. Komplet usług umożliwia bowiem między innymi przeprowadzanie internetowych transakcji, przechowywanie danych czy pilnowanie opłat za rachunki lub zobowiązania. Yahoo na podstawie umowy nie tylko zobowiązuje się do wyłącznego korzystania z usług PayPal ale również do promocji serwisu eBay wśród swoich reklamodawców.
Dołącz do dyskusji: Yahoo z PayPal przeciw Google Checkout