X Elona Muska planuje trzy poziomy subskrypcji
Platforma Elona Muska, zwana dawniej Twitterem, a dziś X, prawdopodobnie planuje wprowadzenie trzech stopni subskrypcji. Zwykli użytkownicy musieliby oglądać standardową ilość treści reklamowych, płacący połowę, a ci, którzy zapłaciliby więcej nie musieliby w ogóle ich widzieć.
Badacz aplikacji o pseudonimie aaronp613 w kodzie źródłowym najnowszej aktualizacji aplikacji w systemie operacyjnym iOS znalazł zapisy, które sugerują, że X chce wprowadzić trzy poziomy subskrypcji.
Również Bloomberg ustalił, że X będzie chciało wprowadzić różne poziomy subksrypcji (Basic, Standard i Plus) w odpowiedzi na problemy finansowe firmy – zmniejszenie przychodów z reklam i liczby aktywnych użytkowników.
Według ich informacji, zwykli użytkownicy (Basic) mieliby w dalszym ciągu otrzymywać tę samą ilość treści reklamowych (zarówno etykietowanych jako reklamy, jak i bez oznaczeń). Użytkownicy w planie Standard (nie wiadomo, czy tak właśnie będzie nazywać się plan) mieliby o połowę ograniczoną liczbę wyświetlanych reklam. Obecnie tyle treści reklamowych widzą korzystający z subskrypcji Twitter Blue.
Korzystający z planu Plus prawdopodobnie w ogóle nie musieliby oglądać reklam na X. Na razie, jak zauważa serwis Benchmark.pl, nie ma jednak żadnych pewnych informacji na temat wysokości opłat za poziomy subskrypcji ani ewentualnych dodatkowych korzyści dla subskrybentów.
X/Twitter subskrypcje
X/Twitter od pewnego czasu eksperymentuje z płatnymi subskrypcjami. Niemal rok temu wprowadzono usługę Twitter Blue, ale szybko ją wycofano, kiedy okazało się, że pod profile z niebieskim znacznikiem (mającym gwarantować autentyczność) podszywały się inne osoby. Ofiarą oszustów padły nawet firmy Muska, a nawet oficjalne konto Twittera.
Później wprowadzono subskrypcję kosztującą miesięcznie 7,99 dol. w wersji przeglądarkowej i 11 dol. w wersji mobilnej. We wrześniu Musk powrócił do tematu, zapowiadając, że serwis „przechodzi na niewielką miesięczną opłatę za korzystanie” w celu zwalczania „ogromnych armii botów”.
Ile kosztuje subskrypcja X/Twittera
W Polsce za subskrypcję Twitter Blue w przeglądarce internetowej trzeba zapłacić 44,28 miesięcznie (36 zł netto plus 23 proc. VAT) lub 461,24 zł rocznie (czyli 38,44 zł za miesiąc), czyli 374,99 zł netto plus VAT. To więcej niż za inne popularne usługi streamingowe np. Netflix.
W aplikacjach mobilnych subskrypcja jest znacznie droższa: 60,27 zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy.
W ramach usługi zweryfikowany użytkownik ma niebieski znaczniki z „okejką” na swoim profilu. Subskrypcja obejmuje też dodatkowe możliwości: edytowanie zamieszczonych już wpisów (maksymalnie pięć razy w ciągu 30 minut), przesyłanie filmów o długości do 60 minut i w jakości 1080p, spersonalizowaną nawigację, czytnik i tworzenie folderów w Zakładek. Dodatkowe benefity to m.in. obecność wpisów u góry na listach odpowiedzi, wzmianek i wyników wyszukiwania oraz wyświetlanie o połowę mniej reklam.
Subskrypcje YouTube i TikToka
Niedawno testy płatnego abonamentu zaczął przeprowadzać TikTok. Tam również subskrypcja pozwoliłaby na brak przymusu oglądania reklam.
Od 2019 roku w Polsce można natomiast korzystać z YouTube Premium. Abonament kosztuje 23,99 zł miesięcznie.
Dołącz do dyskusji: X Elona Muska planuje trzy poziomy subskrypcji
Ogromnie szkoda, że ego Muska wygrało.
Od roku tak gadacie, a wszyscy inni i tak kopiują pomysły Muska xd
Na razie uciekają reklamodawcy a duże media odmawiają zapłaty za niebieski znaczek.
WIęc raczej jest to początek końca aniżeli nowe rozdanie.