SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie sklepy internetowe błyskawicznie znikają z rynku. Firm takich jak Allegro jest niewiele

Czarna przyszłość rysuje się przed polskimi sklepami internetowymi. Jak donosi “Rzeczpospolita”, na konkurencyjnym rynku e-commerce już w pierwszym roku działalności znika 5 proc. podmiotów. A po dziesięciu latach ten wynik wcale nie jest dużo lepszy.

Choć polski rynek sprzedaży internetowej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie, to jednocześnie jest niezwykle konkurencyjny, co potwierdza analiza rynkowego stażu e-sklepów wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, którą "Rz" - jak podkreśla - poznała pierwsza.

Gazeta wskazuje, że pod uwagę wzięto działalność firm zarejestrowanych od 2014 roku, a w sumie przeanalizowano dane ponad 105 tys. polskich sklepów internetowych.

Firmy z branży e-commerce szybko znikają z rynku

"Spośród wszystkich zarejestrowanych 8 tys. podmiotów w 2014 roku do dnia dzisiejszego przetrwało i działa nie więcej niż 3 tys. To stanowi zaledwie 37 proc. wszystkich firm, które zaczynały swoją działalność przed dekadą" – mówi cytowany przez dziennik Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadomi. "Statystycznie pierwszego roku działalności nie przetrwa 5 proc. spośród zarejestrowanych firm, dwóch lat od 14 do 15 proc." – dodaje. Podkreśla, że po pięciu latach od zarejestrowania z rynku znika ponad 40 proc. sklepów internetowych, a po siedmiu ponad połowa. Gazeta zaznacza, że po upływie dekady na rynku pozostaje tylko 37 proc. firm.

Czytaj także: Zagranica dalej obciąża Allegro. W Polsce prawie 15 mln kupujących 

"Rz" zwraca uwagę, że oczekiwania konsumentów rosną choćby w ślad za rosnącym udziałem zakupów mobilnych dostępnych zwłaszcza przez smartfony. Z badania operatora Tpay wynika, że 34 proc. krytykuje niewygodne wypełnianie formularzy, problemy z dokonaniem płatności ma 26 proc., a na zbyt małe litery wskazuje 23 proc. "Ścieżka zakupowa, jaką przechodzi klient w sklepie, musi być jak najprostsza, a wszelkie jej elementy – nie przeszkadzać w swobodnych zakupach. Dotyczy to np. wyszukiwarki, której pola muszą być czytelne i łatwe do kliknięcia" – opowiada gazecie Dawid Cichy, szef sprzedaży operatora płatności Tpay.

Gazeta dodaje, że nie bez znaczenia są też możliwości filtrowania produktów lub usług. Wskazuje, że zwłaszcza w e-sklepach z szerokim asortymentem kluczowa jest możliwość łatwego wyfiltrowania produktów i posortowania ich według własnego uznania.

Dołącz do dyskusji: Polskie sklepy internetowe błyskawicznie znikają z rynku. Firm takich jak Allegro jest niewiele

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
i tak i nie
A od kiedy Allegro jest polskie? Od nigdy. Ale poziom....
6 0
odpowiedź
User
mike
Allegro było polskie przez jakiś krótki czas 25 lat temu. Teraz na Allegro handel się nie opłaca bo prowizja 20% nie jest niczym dziwnym + opłaty do dopłat od zapłaty za wysyłkę. Dziękuję! Coraz częściej w sklepie danego sprzedawcy znajdę ten sam towar taniej niż na Allegro.
8 1
odpowiedź
User
i tak i nie
Allegro było polskie przez jakiś krótki czas 25 lat temu. Teraz na Allegro handel się nie opłaca bo prowizja 20% nie jest niczym dziwnym + opłaty do dopłat od zapłaty za wysyłkę. Dziękuję! Coraz częściej w sklepie danego sprzedawcy znajdę ten sam towar taniej niż na Allegro.


Nigdy nie było polskie. Pierwotnie spółka QXL została założona za pieniądze brytyjskie. To że Polacy zrobili przekręt wewnętrzny to już inna sprawa...
2 0
odpowiedź