„Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek”
W marcu br. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Wprost” i „W Sieci”. Liderem pozostał „Gość Niedzielny”, a druga była „Polityka”, która na trzecie miejsce zepchnęła „Newsweek”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w marcu 2014 roku wyniosła 149 944 egz., czyli o 6,54 proc. mniej niż rok wcześniej. Tytuł ten pozostaje najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii.
Drugą pozycję zajęła „Polityka” (Polityka), która awansowała z trzeciej lokaty, mimo spadku o 6,57 proc. Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 120 291 egz. Tytuł ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Większy spadek wynoszący 11,71 proc. zanotował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł z miejsca drugiego na trzecie, notując wynik sprzedażowy na poziomie 116 705 egz. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 329 egz. po spadku o 21,74 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).
O wiele więcej, bo aż 37,05 proc. stracił jednak będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W marcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 64 459 egz. Tytuł ten w marcu br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej.
>>> Tomasz Lis o pozwie „Wprost”: to występ kabaretowy
Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 30,46 proc. i wyniosła już tylko 47 189 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 1 zł tańszy.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 200123 | 149944 | 149944 | 210310 | 161441 | 160437 |
Polityka | 172733 | 120321 | 120291 | 185750 | 128754 | 128754 |
Newsweek Polska | 175950 | 116705 | 116705 | 207413 | 140339 | 132189 |
Sieci | 171972 | 81329 | 81329 | 213725 | 103937 | 103927 |
Tygodnik Do Rzeczy | 153194 | 73384 | 64459 | 211250 | 111892 | 102392 |
Wprost | 123749 | 117638 | 47189 | 158000 | 139045 | 67854 |
Gazeta Polska | 128257 | 43473 | 42809 | 135406 | 61415 | 60655 |
Przegląd | 51000 | 18374 | 18374 | 60900 | 19296 | 19296 |
Tygodnik Powszechny | 34200 | 16482 | 16074 | 38600 | 23933 | 21129 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 490116 | 306973 | 306973 | 493743 | 334318 | 334318 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek”