SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wielokrotki w Lidlu mają wyeliminować 2 tys. ton plastiku rocznie

Sieć dyskontów Lidl Polska wprowadza do sprzedaży „wielokrotki” - wielorazowe torby na zakupy oznaczone certyfikatem Blue Angel. Dyskonter podaje, że dzięki temu możliwe jest wyeliminowanie do 2 tys. ton plastiku w ciągu roku.

Sprzedawane w Lidlu reklamówki i torby na zakupy wielokrotnego użytku, wykonane są w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadają się do recyklingu.

Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel.

Firma podaje, że wprowadzone zmiany w gramaturze i surowcu pozwolą zaoszczędzić aż do 2 tys. ton plastiku w ciągu roku.

- Robiąc zakupy spożywcze korzystamy z toreb zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu minut, zatem cykl życia produktu jest bardzo krótki. W ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb – to ogromna ilość plastiku. Korzystając z toreb wiele razy jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć jego wolumen. Lidl Polska już eliminuje plastik w opakowaniach produktów marek własnych oraz pracuje nad tym aby wszystkie te opakowania nadawały się do recyklingu. Kolejnym, istotnym krokiem są właśnie zmiany w zakresie toreb na zakupy. Wybierając torby na zakupy wielokrotnego użytku z certyfikatem Blue Angel mamy pewność, że są one wyprodukowane z poszanowaniem środowiska naturalnego, z surowców pochodzących w 80  proc. z recyclingu, a w kolejnym kroku w pełni nadające się do recyclingu. Pamiętajmy, by dokonywać świadomych wyborów i by „wielkorotki” towarzyszyły nam zawsze podczas robienia zakupów - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication w Lidl Polska.


Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland opracowała całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację.

Polskie sklepy Lidla już wiosną ub.r. zrezygnowały ze sprzedaży plastikowych naczyń i sztućców zastępując je biodegradowalnymi. Także Kaufland wycofał jej ze sprzedaży

W Danii Lidl zastąpił foliowe torebki do pakowania warzyw i owoców woreczkami wielokrotnego użytku.

Do Lidl Polska należy ok. 700 dyskontów. Wiosną br. firma uruchomiła sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.

W minionym roku rozliczeniowym Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mln zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego 2019 r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Wielokrotki w Lidlu mają wyeliminować 2 tys. ton plastiku rocznie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian D.
Byłoby chyba lepiej, gdyby replastiku używać do produkcji trwalszych rzeczy - doniczek, pojemników na żywność etc, a torby wykonywać w całości z materiałów biodegradowalnych.


0 0
odpowiedź