Wielkanoc 2012: dłużej przed telewizorem, TVP1 liderem
Podczas tegorocznej Wielkanocy Polacy oglądali telewizję o niemal 30 minut dłużej niż rok wcześniej. Najchętniej wybieraną stacją była TVP1, a w grupie 16-49 liderem był TVN. Hitami były znane i lubiane seriale - “M jak miłość” i “Ranczo”.
Najchętniej oglądaną pozycją między 7 a 9 kwietnia br. był serial „M jak miłość”, który w TVP2 w Lany Poniedziałek obejrzało 6,39 mln widzów. Drugie miejsce zajęło emitowane w pierwszy dzień Świąt w Jedynce “Ranczo” (5,97 mln widzów), a trzeci był nadawany po “Wiadomościach” w TVP1 “Sport” (4,82 mln). Ogółem Jedynka umieściła w zestawieniu 10 topowych pozycji w Święta aż siedem programów.
Wszyscy 4+ | |||||
Program | Stacja | Data | Start | AMR | SHR % |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ | TVP2 | 09-04-12 | 20:46 | 6 392 922 | 36,86% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 08-04-12 | 20:19 | 5 973 975 | 37,19% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 08-04-12 | 19:57 | 4 820 059 | 32,30% |
BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ | TVP2 | 09-04-12 | 20:11 | 4 409 685 | 26,30% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 09-04-12 | 17:00 | 4 040 000 | 35,77% |
FAKTY | TVN | 09-04-12 | 19:00 | 3 950 386 | 28,27% |
WIADOMOSCI | TVP1 | 09-04-12 | 19:30 | 3 728 580 | 24,31% |
GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA | TVP1 | 07-04-12 | 20:03 | 3 644 220 | 25,21% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ | TVP1 | 09-04-12 | 18:25 | 3 619 944 | 27,79% |
KOMISARZ ALEX /SER.KRYM.POL/ | TVP1 | 07-04-12 | 20:25 | 3 568 841 | 23,93% |
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze i drugie miejsce zajęły także “M jak miłość” i “Ranczo”, ale na trzecim miejscu znalazł się nadawany w TVN w Wielką Sobotę “X Factor” z 1,89 mln widzów. To właśnie TVN umieścił najwięcej programów w tym rankingu (było ich sześć). Na miejscu szóstym znalazł się premierowy film telewizyjny TVN ‘Bokser”, nadany w Wielkanoc o 22.00. W grupie 16-49 zgromadził on 1,6 mln widzów, a ogółem obejrzało go blisko 3 mln osób.
16-49 | |||||
Program | Stacja | Data | Start | AMR | SHR % |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ | TVP2 | 09-04-12 | 20:46 | 2 131 244 | 27,80% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 08-04-12 | 20:19 | 1 923 286 | 28,29% |
X FACTOR /PROG.ROZR.POL./ | TVN | 07-04-12 | 20:00 | 1 892 834 | 29,25% |
FAKTY | TVN | 09-04-12 | 19:00 | 1 738 252 | 31,10% |
ZMIERZCH /FILM FANT.USA/ | TVN | 09-04-12 | 20:01 | 1 626 678 | 22,62% |
BOKSER /FILM FAB.POL./ | TVN | 08-04-12 | 21:59 | 1 624 008 | 28,34% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 09-04-12 | 19:59 | 1 581 077 | 24,01% |
NARZECZONY MIMO WOLI /FILM KOM.USA/ | TVP1 | 08-04-12 | 21:16 | 1 549 320 | 23,04% |
PRAWO AGATY /SER.OBYCZ.POL./ | TVN | 08-04-12 | 21:00 | 1 523 469 | 21,45% |
NIE KLAM KOCHANIE /FILM KOM.ROM.POL./ | TVN | 07-04-12 | 21:41 | 1 452 572 | 24,68% |
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 16,20 proc. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 2,04 pkt. proc. względem ubiegłorocznych Świąt. Na drugiej pozycji znalazła się telewizja TVN (14,60 proc. udziału, spadek o 1 pkt. proc.), a trzecia była TVP2 (13,75 proc., - 2,44 pkt. proc.). Wszystkie duże stacje straciły, ale zyskały za to mniejsze kanały naziemne jak TV4, TVN7 czy TV Puls.
Wszyscy 4+ | SHR% | |
Stacja | 23- 25.04.2011 | 07-09.04.2012 |
TVP1 | 18,24% | 16,20% |
TVN | 15,60% | 14,60% |
TVP2 | 16,19% | 13,75% |
Polsat | 13,32% | 12,23% |
TV4 | 2,69% | 3,54% |
TVP INFO [TVP3] | 3,39% | 3,24% |
TVN7 [RTL7] | 1,87% | 2,32% |
TVN24 | 1,96% | 2,12% |
TV PULS [PULS] | 1,36% | 2,05% |
Polsat2 | 1,06% | 1,15% |
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat pozycję lidera utrzymał TVN, którego udział zmalał z 19,08 proc. do 16,94 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat (13,87 proc. udziału, spadek o 1,16 pkt. proc.), a dopiero trzecia była TVP1 (13,70 proc., - 1,37 pkt. proc.).
16-49 | SHR% | |
Stacja | 23- 25.04.2011 | 07-09.04.2012 |
TVN | 19,08% | 16,94% |
Polsat | 15,03% | 13,87% |
TVP1 | 15,07% | 13,70% |
TVP2 | 13,44% | 11,21% |
TV4 | 2,88% | 3,75% |
TVN7 [RTL7] | 2,13% | 2,41% |
TV PULS [PULS] | 1,28% | 2,35% |
TVP INFO [TVP3] | 1,88% | 1,87% |
TVN24 | 1,40% | 1,41% |
Polsat2 | 1,15% | 1,12% |
W tegoroczne Święta Wielkanocne Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin i 11 minut, czyli o 27 minuty dłużej niż rok wcześniej.
ATV | |
23- 25.04.2011 | 07-09.04.2012 |
04:43:38 | 05:10:48 |
Dołącz do dyskusji: Wielkanoc 2012: dłużej przed telewizorem, TVP1 liderem