Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi
Producenci napojów gazowanych wydali w br. na reklamy swoich marek w mediach pozainternetowych o jedną trzecią więcej niż rok temu. Liderem wydatków pozostaje Coca-Cola, która zdecydowanie wyprzedza Pepsi, Sprite’a i Fantę.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów gazowanych w okresie od stycznia do maja br. cennikowo przeznaczyli na wsparcie reklamowe swoich marek w mediach pozainternetowych 92,9 mln zł. To wzrost o 31,4 proc. w skali roku.
Więcej reklam napojów gazowanych było we wszystkich mediach. Najbardziej, bo o ponad 420 proc., wzrosły nakłady na reklamy w magazynach - z 1,1 mln zł do 5,8 mln zł. Równie wysoka dynamika wzrostu była w gazetach - 220,8 proc., jednak wydatki na reklamy w dziennikach wciąż są znikome i wyniosły w pierwszych pięciu miesiącach br. jedynie 54,9 tys. zł.
Telewizja na reklamach napojów gazowanych zarobiła w br. 61,6 mln zł (15,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 19,6 mln zł (64,6 proc. więcej). Wydatki producentów na reklamę zewnętrzną wzrosły o 30 proc. do 5,1 mln zł, zaś w radiu - o 94,1 proc. do 731,4 tys. zł.
Wydatki reklamowe producentów napojów gazowanych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 53 279 231 zł | 61 627 759 zł | 15,7 |
Radio | 376 781 zł | 731 406 zł | 94,1 |
Gazety | 17 100 zł | 54 858 zł | 220,8 |
Magazyny | 1 110 745 zł | 5 782 849 zł | 420,6 |
Outdoor | 3 911 592 zł | 5 086 445 zł | 30 |
Kina | 11 930 745 zł | 19 632 147 zł | 64,6 |
Indoor | 78 400 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 70 704 594 zł | 92 915 464 zł | 31,4 |
Od stycznia do maja br. - podobnie jak rok wcześniej - najsilniej reklamowaną marką była Coca-Cola. Jej cennikowy budżet marketingowy wyniósł 51,5 mln zł, o 82,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Aktualnie Coca-Cola wspierana jest we wspólnej kampanii z marką przypraw Prymat. Natomiast w jubileuszowej kampanii Coca-Coli, prowadzonej od kwietnia, wystąpili m.in. Margaret, Robert Lewandowski i Robert Korzeniowski.
Wydatki reklamowe Pepsi, głównego konkurenta Coca-Coli, wyniosły w tym roku 23,4 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem. Ta marka obecnie prowadzi wakacyjną kampanię pod hasłem „Podejmij wyzwanie smaku”. Jest to kontynuacja działań z wiosny, do których zaangażowano znanych muzyków, sportowców i projektantów.
Marki napojów gazowanych z największymi wydatkami reklamowymi | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Coca-Cola | 28 252 960 zł | 51 513 919 zł | 82,3 |
Pepsi | 23 504 072 zł | 23 358 420 zł | -0,6 |
Sprite | 7 729 305 zł | 9 986 379 zł | 29,2 |
Fanta | b.d. | 4 202 704 zł | b.d. |
Hellena | 4 305 740 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 70 704 594 zł | 92 915 464 zł | 31,4 |
Reklamy marki Sprite warte były w br. niemal 10 mln zł (29,2 proc. więcej), a Fanty (oba napoje produkuje Coca-Cola Poland Services) - 4,2 mln zł.
Fanta i Sprite ostatnio promowane były we wspólnej kampanii pod hasłem „Orzeźwiające doładowanie”, w której można było otrzymać doładowania w sieci Play.
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi