Web 2.0 - wolimy oglądać niż zamieszczać
Web 2.0 to określenie stron internetowych, których treść jest generowana przez użytkowników.
Jednak jak wynika z badania firmy Hitwise, znikomy procent internautów umieszcza na takich stronach swoje materiały.
Zaledwie 0,16 procenta wizyt w serwisie YouTube dokonywanych jest przez użytkowników chcących zamieścić klip wideo, po to by mogli obejrzeć go inni. Podobnie jest w przypadku należącego do Yahoo serwisu fotograficznego Flickr, gdzie tylko 0,2 procenta odwiedzających umieszcza swoje zdjęcia.
Wyjątek stanowi Wikipedia, gdzie 4,6 procenta wizyt ma na celu edycję wpisów w tej popularnej encyklopedii internetowej.
Pomimo tak niskiego zaangażowania, liczba wizyt na stronach w stylu Web 2.0 w ciągu dwóch ostatnich lat wzrosła aż o 668 procent. W USA strony Web 2.0 stanowią obecnie 12 procent wszystkich odwiedzanych witryn – o 10 procent więcej niż dwa lata temu.
Dołącz do dyskusji: Web 2.0 - wolimy oglądać niż zamieszczać